Del : SMS
Berlingske Business

B&O i 40 kinesiske Apple-butikker

pix-bogo
Foto:

Bang & Olufsen forsøger sig med mere eksponering i Kina

Artiklen fortsætter under annoncen

Bang & Olufsen har alle muligheder for at booste salget af B&O PLAY i det nye år. Den danske elektronikkoncern er i november kommet ud i ni Apple-forretning i Hong Kong og Kina. Og der er god mulighed for at Bang & Olufsen vil være med, hvis Apple følger sin egen plan om at åbne yderligere 35 nye forretninger i Kina næste år, vurderer managing director Lars Hardboe Galsgaard, som er ansvarlig for B&O PLAY’s aktiviteter i Kina og Korea.

Lars Hardboe Galsgaard oplyser, at B&O PLAY er i alle Apple butikkerne indtil nu, og han forventer også, at de danske produkter kommer ud i hovedparten af de nye butikker. ”Men Apple skal kunne se en forretning i det, så det er ikke givet på forhånd. Vi er sikre på, at det er en god idé, at B&O PLAY i Apples kinesiske butikker vil virke ligeså godt som andre steder.”

Omkring ekspansionen i Kina sammen med de to nye kapitalpartnere, Sparkle Roll, har som bekendt en kæde af luksusbutikker, som blandt andet sælger luksusbiler og luksusure, hvor B&O produkterne også skal ud. Sparkle Roll har ca. 70 udsalgssteder, men det er ikke alle butikker, hvor der er relevant for B&O at komme ind.

I forbindelse med seneste kvartalsregnskab i oktober udtalte koncernchef Tue Mantoni, at ”vi forventer en effekt af Kina-samarbejdet i vores fjerde regnskabskvartal og måske en lille smule allerede i tredje. (som går fra december til februar. red.) Det er derfor stadigvæk et stykke væk,” siger han.

Det fremgår dog også af seneste kvartalsregnskab, at kinasatsningen ikke er gratis. Bang & Olufsen fyldte som bekendt op i pengekassen i efteråret med en rettet kapitalforhøjelse på 177 mio. kr. mod to nye kinesiske kapitalpartnere.

Prøv Økonomisk Ugebrev i en måned for kun 500,- kr.

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere