Del : SMS

B&O-brand scorer designpris

B&O_play_business

B&O’s ”billig-brand”, B&O Play, har vundet endnu en designpris for selskabets iøjnefaldende musiksystem BeoPlay A9.

Artiklen fortsætter under annoncen

Er det en parabol? Er det en skydeskive? Nej, det er såmænd bare et musiksystem, og det hedder BeoPlay A9. Det skriver Markedsforing.dk

Bag det står danske B&O, eller snarere den danske virksomheds ”billig-brand”, B&O Play, der blev lanceret for snart et år siden. Det med billig skal tages med et gran salt, da musiksystemet trods alt er forsynet med en prislap på næsten 15.000 kroner.

Nu har B&O så hevet en designpris, ”IF product design award 2013”, hjem for BeoPlay A9.

Det er en international pris for design, hvor juryen vurderer ud fra blandt andet kvalitet, valg af materialer, graden af innovation, funktionalitet, ergonomi og meget mere. BeoPlay A9 blev valgt blandt 3.011 tilmeldte produkter.

Flere priser til B&O Play

BeoPlay A9 modtog iøvrigt for nylig også prisen for “Best of Innovations” indenfor High Performance Audio kategorien ved CES 2013 Innovations Award. Derudover blev B&O Play også hædret ved Beep messen 2012, hvor Beolit 12 modtog prisen for ”Bedste Danske Gadget 2012”.

- Det er en stor ære at BeoPlay A9 har modtaget endnu en prestigefuld design pris, og det glæder os meget, at BeoPlay A9 er blevet så vel modtaget, efter den er blev lanceret i oktober i år, siger Henrik Taudorf Lorensen, der er VP for B&O Play.

Han fortæller, at B&O hyrede Øivind Aleksander Slaatto, som har en stærk interesse indenfor musik, for at skabe et design der skulle minimere visuel støj mest muligt.

- Resultatet er BeoPlay A9 med overlegen lyd og et rent grafisk look som ydermere er intuitiv at bruge, mener han.

Deltag i debatten på Markedsforing.dk

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere