Berlingske Business

Apple-mærket fortsat verdens mest værdifulde

pix-Apple-logo
Apple er igen helt i top, målt på markedsværdi af varemærket. Arkivfoto:Kevork Djansezian, AFP/Scanpix

Teknologiselskaber dominerer top 100-listen over varemærker, der er noget værd.

Et afgnavet æble er fortsat verdens mest værdifulde varemærke. 

Producenten af iPhone-telefonen og iPad-tavle-PCen topper igen den årlige BrandZ-undersøgelse, som markedsanalyseselskabet Millward Brown i USA står bag, og som er præget af teknologiselskaber. 

Apple-mærket er i 2011 blevet 19 procent mere værd og anslåes nu at have en værdi på 183 milliarder dollar. 

IT- og konsulentgiganten IBM er nummer to med en værdi på 116 milliarder dollar, mens Google ligger på tredjepladsen med en værdi på 107 milliarder dollars.Fastfoodkæden McDonald's er nummer fire (95 milliarder), softwaregiganten Microsoft er nummer fem (76 milliarder), Coca-Cola nummer seks (74 milliarder), tobaksfabrikanten Marlboro nummer syv (73 milliarder), teleselskabet AT&T nummer otte (68 milliarder), teleselskabet Verizon nummer ni (49 milliarder) og teleselskabet China Mobile nummer ti (47 milliarder dollar).
 
Billedserie:  Her er verdens 10 mest værdifulde brands
 
Det sociale netværk Facebook, som i fredags gik på børsen, kommer ind som nummer 19 med en markedsværdi på 82 milliarder dollar. Facebook er det varemærke, som hurtigst er klatret op ad stigen. 

 Se hele top 100-listen her

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

I øjeblikket er der ikke tegn på, at inflation i Europa vil bide sig fast i de kommende år, fortæller investeringsdirektør Henrik Olejasz Larsen fra Sampension. Billedet ser lidt anderledes ud i USA,...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen