Del : SMS
Berlingske Business

Apple arbejder på billigere iPhone

APPLE-SAMSUNG/
Samsung er nu blevet den store i kampen mod Apple målt på markedsandel. Foto:

For at genvinde initiativet i kampen mod Samsung og Android, så er Apple på vej med et markant strategiskifte.

Artiklen fortsætter under annoncen
Det hårde pres fra billigere smartphones med Googles Android-styresystem har fået Apple til at overveje et strategiskifte omkring selskabets guldkalv, iPhonen. Nu kan en billigere version nemlig være på vej, som skal sikre Apples position. Det skriver Wall Street Journal.

En af mulighederne kan være at at droppe aluminium og i stedet lade telefonens ydre være af polycarbonat, siger kilder med viden om overvejelserne. Herudover overvejes det at genbruge dele fra tidligere iPhones.
pix-samsung

 

Det er næppe tilfældigt at overvejelserne kommer netop nu. Apple har i de seneste kvartaler kunnet se en dramatisk nedgang i markedsandel på smartphonemarkedet, fra 23 procent i første kvartal 2012 til kun 14,6 procent i tredje kvartal samme år. I samme periode er Apples store rival Samsung vokset fra 8,8 procent til 31,3 procent

Hvis Apple vælger at sende den billige iPhone på markedet, så kan modellen være klar senere i år. Det vil i givet fald være et markant strategiskifte for selskabet, som under den tidligere topchef Steve Jobs holdt stædigt fast i at tilbyde blot ganske få modeller af det samme produkt og for det meste i den dyre ende af markedet. Men under den nye topchef Tim Cook er selskabet i stadigt stigende grad begyndt at bevæge sig fra dogmerne. Senest i form af iPad Mini, som blev sendt på markedet i oktober.

Apple selv har ingen kommentarer til historien.

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere