Berlingske Business
LIVE
BREAKING 14:40 Siemens afskediger 600 medarbejdere på vingefabrik i Aalborg

Amazons store investeringsbudget skuffede investorerne

AMAZON-RESULTS/
Koncernen fik et overskud på 749 mio. dollar eller 1,54 dollar per aktie, hvor analytikerne havde ventet et resultat på 1,36 dollar per aktie, ifølge en Bloomberg News-prognose. Foto:

Den amerikanske e-handelsgigant Amazon fremlagde regnskab for fjerde kvartal i 2016 efter børstid i USA torsdag.

Koncernen fik et overskud på 749 mio. dollar eller 1,54 dollar per aktie, hvor analytikerne havde ventet et resultat på 1,36 dollar per aktie, ifølge en Bloomberg News-prognose.

Omsætningen løg op i 43,7 mia. dollar, hvor der var ventet 44,7 mia. dollar.

Men de forventede resultater i første kvartal skuffede i forhold til analytikernes estimater, idet Amazon vil bruge store summer på investeringer. Det betyder, at selskabet kun ser et resultat i første kvartal på mellem 250 mio. dollar og 900 mio. dollar, mens omsætningen ventes i størrelsesordenen 33 mia. dollar.

Billede
For abonnenter LÆS MERE : IT-veteraner: Vi har skabelonen til succes

- Når man ser omsætningen gå op og indtjening gå ned, giver det bekymringer. Det kaldes negativ gearing, og Wall Street hader det, siger analytiker Michael Pachter fra Wedbush Securities i New York til Bloomberg News.

Det faldt da heller ikke i investorerne smag, idet aktien faldt 4,2 pct. i eftermarkedet.

huhej

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen