Berlingske Business
LIVE
18:00 Business Live vender tilbage fredag

Alibaba spår markant fremgang i omsætningen

ALIBABA-STRATEGY/
Arkivfoto: Den kinesiske internethandelsvirksomhed Alibaba forventer en omsætningsvækst i intervallet 45 til 49 pct. i år, hvilket overstiger analytikernes forventninger med 10 pct.point Foto:

Den kinesiske internethandelsvirksomhed Alibaba forventer en omsætningsvækst i intervallet 45 til 49 pct. i år, hvilket overstiger analytikernes forventninger med 10 pct.point. Det skriver Financial Times.

Alibaba venter dermed en omsætning på op til 34,3 mia. dollar (227,8 mia. kr.) mod analytikernes estimat på 31,42 mia. dollar (208,7 mia. kr.).

»Ved at have så stor en forretning, en større forretning, fortsætter vi med at accelerere vores omsætningsvækst,« fortæller Maggie Wu, økonomidirektør i Alibaba, til investorer til selskabets kapitalmarkedsdag.

Split

Den optimistiske opjustering understreger den enorme succes for Alibaba og stifteren Jack Ma, som har indtaget titlen som Kinas rigeste mand. Alibaba har udviklet sig til et helt "økosystem" med logistik, betalinger og datacentre under samme tag.

Alibaba har været højtflyvende på aktiemarkedet i år med en stigning på 43 pct. Det bringer selskabets værdi op på 317,8 mia. dollar (2110,6 mia. kr.) og gør det til et af verdens 10 mest værdifulde selskaber.

pix-Fiberkabler

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen