Del : SMS
Berlingske Business

Adgangs­vejen til danskerne er guld værd

ss
Det er primært fiberforretningen, som skal drive fremgangen for Sydenergi/SE, vurderer analytiker. Her ses direktør i Sydenergi/SE, Niels Duedahl. Foto:

Jo flere adresser man kan nå ud til, desto mere interessant bliver Sydenergi/SE og Stofa – også for udenlandske samarbejdspartnere, siger analytiker. Bestyrelsesformanden vil have DONG-pengene i hånden, før han investerer dem.

Artiklen fortsætter under annoncen

»Det er den helt rigtige betragtning, at distributionen ud til kunderne er det afgørende. At være adgangspunktet til kunderne er det vigtigste aktiv, og jo flere adresser man kan nå ud til, desto mere interessant bliver man.«

27BUSNiels-Duedahl-090510.jpg

Senioranalytiker Morten Imsgard fra Sydbank ser god mening i Sydenergi/SEs satsning på at blive kanalen ud til kunderne.

»TDC er også adgangsbilletten til rigtig mange danskere. Derfor vil Stofa gerne favne bredere og have en større kundegruppe, og jo stærkere et distributionsalternativ SE og Stofa kan blive til TDC, desto stærkere et alternativ er de til at vinde kapløbet om at levere også tjenester, der er beslægtet med, hvad de allerede leverer i dag.

tdc

Jo større SE og Stofa samlet er, desto nemmere er det at blive identificeret som en attraktiv partner og en mere ligeværdig modspiller til at gå sammen med TDC – også for internationale selskaber, som gerne vil ind på det danske marked og hurtigt udbrede deres produkter,« siger Morten Imsgard.

I en kortere horisont ser han internet­forbindelser som rygraden i at få en sund forretning.

»Det er primært fiberforretningen, som skal drive fremgangen og dermed sikre, at man kan lave tillægstjenester og udvide forretningsmodellen,« siger Sydbank-analy­tikeren.

20BUSFladskaerme.jpg

Bestyrelsesformand i SE-koncernen, Jens Bahne Jørgensen, vil gerne stå med pengene fra salget af DONG-aktierne i hånden, før han beslutter, hvordan de skal investeres eller eventuelt betales tilbage til andels­haverne i form af lavere priser.

»Vi har haft DONG-aktierne i alle tilfælde i ti år, og der er i årevis blevet snakket meget om en børsintroduktion. Den ser nu ud til at bevæge sig tættere på, men du får mig ikke til at sige, at vi tjener en masse penge på den. Vi tager stilling, når den er en realitet, og vi tager ikke gevinsten for givet. SE har to ben at gå på: el/energi og kommunikation. Hvis vi investerer i noget, skal der være fornuft i det, og det skal give afkast,« siger han til Berlingske.

TDSEE

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere