Berlingske Business
LIVE
17:58 På gensyn i morgen

Wal-Mart lander som ventet og går efter mere indtjening online

FILES-US-POLITICS-RETAIL-EMPLOYMENT-WAL MART
Arkivfoto: Den amerikanske detailgigant Wal-Mart kom ud af det sidste kvartal af 2016/17 med en indtjening per aktie på 1,30 dollar, hvilket er en smule over det ventede på 1,29 dollar ifølge Bloomberg News. Foto:

Den amerikanske detailgigant Wal-Mart kom ud af det sidste kvartal af 2016/17 med en indtjening per aktie på 1,30 dollar, hvilket er en smule over det ventede på 1,29 dollar ifølge Bloomberg News.

Samtidig steg detailkædens onlinesalg for tredje kvartal i træk, og dermed går koncernen i den retning, der er planlagt.

»Vi bevæger os hastigt ind i en mere digital verden, siger Wal-Marts administrerende direktør«, Doug McMillon, i en kommentar til regnskabet ifølge Bloomberg.

Diverse fødselsdage US-FINANCE-IMF

Onlinesalget steg med 29 pct. i kvartalet, der løb til og med januar 2017. Det sammenlignelige salg steg i samme kvartal med 1,8 pct. mod ventede 1,3 pct.

Wal-Mart forsøger at udfordre Amazon.com på onlinemarkedet. Og efter at have udvidet med e-selskabet Jet.com, har detailgiganten købt Shoebuy.com samt Moosejaw, der laver udendørstøj.

Wal-Mart venter i første kvartal af 2017/18 en indtjening per aktie på 0,90-1,00 dollar mod ventede 0,96 dollar.

Trump/Yellen

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen