Del : SMS
Berlingske Business

Viking-is fusionerer med Hjem-is

pix-hjem
Selvom de to isleverandører fusionerer kommer det ikke til at gå ud over varesortimentet. Der bliver blot lagt flere lag på, blandt andet skal der satses mere på andre frostvarer end is.  Foto:

Efter års stridigheder har Viking-is nu købt Hjem-is, og fra 1. januar går de sammen under navnet Hjem IS Danmark A/S.

Artiklen fortsætter under annoncen
Der har været kold luft mellem de to iskonkurrenter. Striden blev for alvor blæst op, da Viking-is valgte at gøre Hjem-is kunsten efter og begyndte at køre is rundt. 

Men alt det er nu lagt på køl. Viking-is og Nestlé, der ejer Hjem-is, er blevet enige om en købsaftale. Aftalen skaber fusionsfirmaet Hjem IS Danmark A/S. Det nye selskab får en årlig omsætning på omkring 300 mio. kr. og kommer til at tælle 105 biler. 
 
Hjem-is har været ejet af Nestlé, så Tom Roth, der er en af mændene bag Viking-is, er glad for at hive isleverandøren tilbage på dansk jord. Det har været essentielt for Nestlé, at opkøberen var en, der havde respekt for Hjem-is. 

»Det har været vigtigt for os i denne salgsproces at vælge en lokal køber, der respekterer Hjem-is stærke brand, koncept og kultur, og som har forstand på at drive is-forretning,« siger Peter Svensson, der er administrerende direktør i Nestlé i Norden, til TV SYD.   

Selvom navnet ændres, så vil varesortimentet i Hjem-is bilen ikke være anderledes. Der bliver taget det bedste fra begge verdener, forklarer Tom Roth til TV SYD. Men der kommer nye produkter til kunderne, og der bliver satset langt mere på andre frostvarer end is. Det er Hjem-is begyndt på i form af salg af frosne pizzaer. 

Hjem-is huserer også i Sverige. Nestlé sælger også den del af forretningen til den svenske isleverandør Varsego.  

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere