Del : SMS

Verdens dyreste legoklods har fået ny ejer

guldlego

Er du særlig stor Lego-entusiast? Så er du formentlig netop gået glip af muligheden for at erhverve en uhyre sjælden legoklods til samlingen. Men den var også dyr.

Artiklen fortsætter under annoncen

En særdeles speciel legoklods er netop blevet solgt hos Brick Envy i Florida, der har specialiseret sig i at formidle særligt attraktive Lego-produkter.

Der er tale om en 2 x 4 knoppet legoklods, som blev fremstillet i årene 1979-1980 på Lego-fabrikken i tyske Hohenwedestedt, og det specielle ved den er, at den 25 gram tunge klods er lavet af 14 karat guld. Den blev fremstillet som en særlig belønning til ansatte, der havde tjent den danske legetøjsproducent i 25 år - en lidt mere personlig gave end det traditionelle guldur for lang og tro tjeneste.

Det vides ikke, hvor mange eksemplarer den er fremstillet i, og den er faktisk også givet til særlige samarbejdspartnere.

Men nu har et eksemplar altså skiftet hænder gennem Brik Envy sammen med den originale æske med det berømte virksomhedslogo.

Prisen? Nå ja,  den var 14.449 dollar - eller næsten 80.000 danske kr.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere