Del : SMS
Berlingske Business

Tue Mantoni og B&O skuffer og nedjusterer

Pix_ mantoni
Bang & Olufsen når ikke målene i det vigtige halvårsregnskab, der ses som afgørende for, om virksomheden når de ambitiøse vækstmål. Foto:

Bang & Olufsen når ikke målene i det vigtige halvårsregnskab, der ses som afgørende for, om virksomheden når de ambitiøse vækstmål.

Artiklen fortsætter under annoncen
Julesalget var ikke nok til at holde ilden tændt under Bang & Olufsens ambitiøse vækstmål.

B&O kommer ud af virksomhedens andet regnskabskvartal med en omsætning på 819 mio. kroner og et resultat før skat på 23 mio. kroner Sidste år præsterede Bang & Olufsen en omsætning på 776 millioner kroner i andet kvartal.

Selskabet nedjusterer samtidig forventninger til årets resultat, der tidligere lød på en tocifret vækst og en EBIT-margin bedre en 4,1 pct. Nu lyder forventninger blot på en "positiv" EBIT-margin.

Ifølge gennemsnit af analytikernes forventninger til halvårsregnskabet, så var det ifølge SME Direkt ventet, at Struer-virksomheden ville præsentere en omsætning på 926 mio. kr. Det ville svare til en salgsvækst på 19,4 pct.

Selskabet meddeler samtidig, at vækststrategien "Leaner, Faster, Stronger" kommer til at tage længere tid end ventet. Der vil nu gå mellem 12-18 måneder før optimeringen af forhandler- og distributionsnetværket er gennemført, og det betyder en forlængelse af vækstplanen fra fem til seks år.

"Vi har fortsat fokus på eksekveringen af vores strategi, ”Leaner, Faster, Stronger”, og tror fortsat på Bang & Olufsens fulde potentiale,” siger adm. direktør Tue Mantoni i regnskabet.

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

På trods af store udfordringer med infrastrukturen i mange af de store byer har et partnerskab mellem det offentlige og private længe været en sovende kæmpe.Hør Sampensions direktør Hasse Jørgensen fo...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere