Berlingske Business
LIVE
17:57 God weekend 

Transformers og Magic-kort er guld for Lego-konkurrent

FILM-COMICCON/
Arkivfoto. En af verdens største legetøjsproducenter Hasbro havde et forrygende andet kvartal med stor vækst i salget. Foto:

En af verdens største legetøjsproducenter Hasbro havde et forrygende andet kvartal med stor vækst i salget.

Det går som en leg for den amerikanske legetøjsgigant Hasbro, der øgede både salg og overskud i andet kvartal. Klassikere som Nerf-serien, Transformers og Magic-kort gav medvind.

Specielt det amerikanske marked var flyvende for Hasbro, men den internationale forretning var hæmmet af en dårlig udvikling i Storbritannien og Brasilien.

»Hasbro-holdet leverede endnu et stærkt kvartal på tværs af vores brands.«

»Vi er gået ind i anden halvdel af 2017 med momentum hos forbrugerne, en robust og forskelligartet underholdningsportefølje og nye initiativer,« skriver administrerende direktør Brian Goldner i regnskabet.

I andet kvartal, der dækker over perioden fra april til og med juni, steg salget med 11 procent til 972,5 millioner dollar, 6,2 milliarder kroner. Det var specielt drevet af en vækst i USA og Canada på 16 procent til 494 millioner dollar.

Resultatet steg solidt med over 15 millioner dollar til 67,7 millioner dollar. Det var hovedsagelig grundet solid fremgang i USA og Canada.

Resultatet fra internationale operationer faldt nemlig markant med 46 procent målt på driftsresultatet.

»Større salg blev negativt opvejet af en uges ekstra udgifter og en udfordrende økonomisk situation i Storbritannien og Brasilien,« skriver Hasbro.

Baby
For abonnenter LÆS MERE : Fætter BR-ejer starter babyeventyr

Hasbro er på legetøjsmarkedet det tredjestørste i verden efter Mattel, der er kendt for Barbie-dukken, og danske Lego.

I andet kvartal har Hasbro lanceret en stribe legetøj i forbindelse med flere store film i andet kvartal.

Specielt merchandise til filmen Transformers: The Last Knight, der havde premiere i juni, har trukket meget legetøj.

Men også legetøj og figurerer til den Spiderman-film, der henvender sig til et ungt publikum, har givet medvind.

584685073.jpg

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen