Del : SMS
Berlingske Business

Tivoli skruer op for forventningerne efter en travl sæson

Pics-Tivoli
Tivoli har haft en god sæson i 2014 og opjusterer nu forventningerne til 2014-resultatet. Foto:

Tivoli opjusterer forventningerne til årets resultat før skat efter et år med masser af besøgende gæster. Det skyldes blandt andet, at Tivoli valgte at øge antallet af åbningsdage i 2014.

Artiklen fortsætter under annoncen

Der har været masser af gæster i Tivoli i år - både i sommers, til Halloween og i julen. Desuden har der også været mange besatte sæder i Tivolis koncertsale og teatersale i 2014, og mødefaciliteterne uden for sæsonerne er ligeledes blevet brugt flittigt.

Halloween i Tivoli

Det får nu Tivoli til at opjustrere forventningerne til årets resultat før skat. Selskabet har hidtil meddelt forventninger om et resultat før skat på niveau med 2013, hvor det var 42,6 millioner kroner, men nu forventer Tivoli et resultat før skat på mellem 50 og 55 millioner kroner.

Det gode år er noget, der skaber glæde i Tivolilejren:

»Tivoli er en vigtig spiller i kultur- og oplevelsesbranchen i København og Danmark. Vi har haft et aktivt år med et øget antal åbningsdage i Haven, hvor underholdning, forlystelser og spisesteder trækker gæster til,« siger Tivolis økonomidirektør Claus Dyhr og fortsætter:

»Desuden har der været et øget antal koncerter, forestillinger og arrangementer uden for sæsonerne. Det er en stor tilfredsstillelse at se arbejdet bære frugt,« siger han.

Tivoli

Den store, københavnske forlystelsespark satsede massivt på at skrue op for julesæsonens omfang i 2014. Julehaven blev åbnet den 15. november med et helt nyt 2000 kvadratmeter alpeland, og julesæsonen blev forlænget til at være til den 4. januar 2015.

Tivoli offentliggør sin årsrapport for 2014 den 23. marts 2015 og åbner for den kommende sommersæson den 1. april 2015.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere