Del : SMS
Berlingske Business

Tivoli øjner eget fatamorgana til 50 mio. kr.

ny
Den samlede investering i forlystelsen, der har fået navnet Fatamorgana, løber op i 50 mio. kr. og vil næppe gå ubemærket hen hos havens gæster.

Tivoli slår fra starten af april dørene op til en ny forlystelse til både vovehalse og familier med børn.

Artiklen fortsætter under annoncen

Den samlede investering i forlystelsen, der har fået navnet Fatamorgana, løber op i 50 mio. kr. og vil næppe gå ubemærket hen hos havens gæster.

Der er således tale om et 45 meter højt tårn med i alt tre forlystelser, som henvender sig til folk med hang til spænding, men også til de lidt mere forsigtige.

q

Forlystelsen er specialdesignet til Tivoli, og vil qua sin højde være blandt Københavns højere bygninger - tre meter højere end Runde Tårn - men trods alt 25 meter lavere end SAS Radisson Blu Royal Hotel lige i nærheden.

Artiklen fortsætter under billedet
tivoli
Tivolis nye forlystelse er et 45 meter højt tårn med i alt tre forlystelser, som henvender sig til folk med hang til spænding, men også til de lidt mere forsigtige.

For Tivoli er investeringen blandt de absolut større.

- Vi har i Tivoli i de seneste fire år alene investeret 115 mio. kr. i særligt Tivoli-designede forlystelsesområder, og med Fatamorgana tager vi et stort skridt i retning af at forny det orientalske område i Haven, siger underdirektør i Tivoli for drift, sikkerhed og service, Mogens Ramsløv, ifølge en meddelelse.

Tivolihjørnet

Forlystelsesområdet Orienten er også kendt for et andet af Tivolis vartegn - nemlig Det Gyldne Tårn - på 63 meter.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere