Del : SMS
Berlingske Business

Tivoli lider også under det dårlige vejr

pix-tivoli
Forlystelsesparken Tivoli havde i maj i år fint besøg, da Hillary Clinton fik frokost i haven Foto:

Forlystelsesparken har fået færre besøgende det første halvår på grund af en regnfuld juni .

Artiklen fortsætter under annoncen
Juni har været domineret af tunge, grå skyer og regnbyger i massevis. Det har sat sit præg på Tivolis halvårsregnskab, der melder om færre besøgende. Sammenlignet med første halvår sidste år har der været 10.000 færre gæster igennem den karakteristiske Tivoli-port og ind i forlystelsesparken.

Vanen tro holdt Tivoli bestyrelsesmøde i dag - på parkens fødselsdag 15. august - hvor de godkendte regnskabet for det første halvår. Til trods for et mindre antal besøgende, fastholder de deres forventninger til resultatet før skat, som de har skønnet til at havne på 30 mio. kroner.

”Vejret i juli har desværre også været regnfuldt, hvilket har kostet gæster. Dette til trods fastholder Tivoli de tidligere udmeldte forventninger om et resultat før skat i niveauet 30 mio. kroner," skriver Tivolis økonomidirektør Claus Dyhr i en pressemeddelelse.

Tivoli_Business


Tivoli har til trods for de regnfulde sommerdage oplevet en fremgang i omsætning på 13 mio. kroner sammenlignet med første halvår i 2011. Det er med til, at økonomidirektøren er tilfreds med halvårsregnskabet og fastholder de tidligere udmeldte forventninger. Dog er omsætningen inklusive forpagterne i boderne faldet med halvanden million kroner til 351,5 millioner kroner.

Forlystelsesparken, der ofte står som et stærkt kendetegn for den danske hovedstad, havde i 2011 held med at trække flere gæster til. Her kunne de fremvise et besøgstal på 3,96 mio. gæster, hvilket var en stigning på godt syv procent fra året før, hvor det lød på 3,69 mio.

De meldte sidste år også ud, at de ville satse mere på at få markedsført og dermed udbredt kendskabet til forlystelsesparken i resten af Skandinavien. Den øgede markedsføring i Norge og Sverige forventede de ville sætte sit præg på omsætningen for 2012.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere