Del : SMS
Berlingske Business

Tivoli investerer 50 millioner i ny forlystelse

q
Himmelskibet i Tivoli. Himmelskibet er med sine 80 meter verdens højeste karrussel og garanterer et gys i maven og en smuk udsigt over København. Foto:

Forlystelsesparken Tivoli indvier en ny stor forlystelse i sommersæsonen 2016. Det vil trække endnu flere besøgende til Tivoli, forudser Wonderful Copenhagen.

Artiklen fortsætter under annoncen

Når Tivoli åbner dørene for sommersæsonen 2016, bliver det med en ny stor forlystelse i folden.

Fra april kan gæster i den gamle have prøve et nyt 45 meter højt tårn, hvor både vovehalsene med hang til mavesus og familier med mindre børn kan forlyste sig.

Tivoli har nemlig sikret sig verdenspremiere på en såkaldt kombinationsforlystelse. Tivoli har døbt den nye investering »Fatamorgana«, og kommer som den første forlystelse i Danmark til at indeholde i alt tre forlystelser i én.

»Når vi nu i Tivoli har den begrænsede plads, vi har, så gælder det om at tænke kreativt. Og med en forlystelsesnyhed, der på en og samme tid tilgodeser alle dem, der vil have et solidt sus i maven, samtidig med, at der også er noget til tweens og mindre børn, så kan det næsten ikke bliver mere tivolisk,« siger administrerende direktør Lars Liebst i en pressemeddelelse.

Den nye forlystelse bliver en del af en samlet investering på 50 millioner kroner i forlystelsesområdet Orienten, hvor blandt andet Det Gyldne Tårn og Dæmonen ligger.

Tivoli falder fem millioner i omsætning

Med et totalhøjde på 45 meter vil den lysende forlystelse kunne ses på nattehimmelen og blive et nyt billede i Tivolis og Københavns skyline.

Hos Københavns turistorganisation, Wonderful Copenhagen, er man begejstret over nyheden.

»Det har ikke bare betydning for Tivoli, men for hele hovedstaden, når en af verdens ældste forlystelsesparker foretager nye investeringer i oplevelser. Det er uden tvivl noget, som der også vil blive kvitteret for ude i den store verden, både i form af nye besøgende og fortjent opmærksomhed,« siger administrerende direktør Mikkel Aarø-Hansen.

q

Forlystelsen kommer til at tage 900 gæster i timen.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

På trods af store udfordringer med infrastrukturen i mange af de store byer har et partnerskab mellem det offentlige og private længe været en sovende kæmpe.Hør Sampensions direktør Hasse Jørgensen fo...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere