Del : SMS
Berlingske Business

Tivoli flyder ovenpå trods regnvåd sommer

 Tivoli
Fredag d. 16. november åbnede Tivoli for dette års Jul i Tivoli. Det blev markeret som traditionen foreskriver med at tænde det store juletræ. I år var det placeret på det russiske palads, mit på plænen. Overborgmester Frank Jensen holdt en tale, og Julemanden og hans russiske ven Fader Frost stod for at tænde for de mange lys. Foto:

Omsætningen pr. gæst steg i den gamle forlystelsespark, og sammen med flere arrangementer i koncertsalen og Glassalen gav det et forbedret resultat.

Artiklen fortsætter under annoncen

Den regnvåde sommer betød færre gæster gennem tælleapparaterne, men Tivoli kommer alligevel ud af tredje kvartal med et forbedret resultat sammenlignet med sidste år.

Legoland

De 2,758 millioner gæster i årets første ni måneder gav en omsætning på 498,5 mio. kroner mod 477,3 mio. kroner for 2,773 mio. gæster sidste år. Det giver et resultat før skat på 12,7 mio. kroner mod 1,3 mio. kroner sidste år. Den primære drift blev 16,9 mio. kroner mod 6,9 mio. kroner efter de første tre kvartaler af 2011.

"Sommersæsonen 2012 var præget af megen regn, men besøgstallet var dog på niveau med sommersæsonen 2011. Omsætningen pr. gæst er steget i forhold til 2011, ligesom aktiviteter i Koncertsalen og Glassalen har haft en positiv effekt på resultatet før skat. Dette har samlet givet en forbedring i resultat før skat på 11,4 mio.kr. sammenlignet med sidste år," siger økonomidirektør Claus Dyhr i regnskabet.

Efter regnskabsperiodens afslutning har Tivoli afholdt forlystelsesparkens hidtil med velbesøgte Halloween med 418.000 gæster på 19 dage. Det får dog ikke Tivoli til at ændre på forventningerne for 2012. De fastholdes på 30 mio. kroner før skat.

”På trods af en forbedring i resultat før skat pr. 30. september i forhold til sidste år og en meget velbesøgt Halloween i Tivoli samt vores forventninger til vores nye Nordiske Juletema under Jul i Tivoli fastholder vi vores forventninger til et overskud før skat i niveauet 30 mio.kr,” siger Claus Dyhr i regnskabet.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

På trods af store udfordringer med infrastrukturen i mange af de store byer har et partnerskab mellem det offentlige og private længe været en sovende kæmpe.Hør Sampensions direktør Hasse Jørgensen fo...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere