Del : SMS
Berlingske Business

Tesco stiger efter rapport om bedring i supermarkedssektoren

TESCO-RESULTS/
Tesco stiger efter rapport om bedring i supermarkedssektoren. Foto:

Den britiske supermarkedsindustri har været i bedring de seneste 12 uger, og det sender supermarkedskæden Tescos aktie til vejrs tirsdag.

Artiklen fortsætter under annoncen

En rapport fra analysehuset Kantar Worldpanel viser, at salget af købmandsvarer steg 0,5 pct. i Storbritannien i løbet af 12 uger frem mod udgangen af februar. Det er den hastigste stigning siden oktober sidste år, skriver Bloomberg News.

Tesco oplevede godt nok et fald i salget på 0,8 pct., men det er dog en del bedre end faldet på 1,6 pct. måneden før. Det kan tyde på, at kæden er på vej tilbage på sporet. Ifølge Kantar Worldpanel har Tescos fornyede fokus på tilbudskampagner hjulpet med at fastholde kunderne.

TESCO

Den britiske supermarkedskæde Sainsbury har også haft gavn af det forberede miljø, og kædens salg er steget med 0,5 pct.

De to store kæder kæmper begge en kamp mod discountsupermarkeder som Lidl og Aldi, hvor salget steg med henholdsvis 19 pct. og 15 pct. i samme periode. Tilsammen udgør de to discountkæders markedsandel nu 10 pct., viser rapporten ifølge Bloomberg News.

Tesco-aktien stiger 2,6 pct. tirsdag ved middagstid og ligger sig dermed blandt toppen i det fælleseuropæiske Stoxx 600-indeks. Omvendt falder Sainsbury-aktien 0,5 pct.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere