Del : SMS
Berlingske Business

Tagpool, renæssanceslot og luksussuiter skal lokke flere gæster til Tivoli

Tivoli Hjørnet
Overskrift
lågsus
Overskrift
Hotel Nimb ved Tivoli udvider og indleder et samarbejde med Holckenhavn Slot på Fyn. Her ses Tivolis direktør, Lars Liebst, i hotellets dyreste suite, Suite Louise. Foto:

Tivoli udvider Nimb Hotel, der i løbet af de kommende år vil få tilført flere luksussuiter, en tagpool og tagterrasse. Samtidig har man et indgået et samarbejde med folkene bag Holckenhavn Slot ved Nyborg.

Artiklen fortsætter under annoncen

Der er turister, der er tilfredse med en slidt Airbnb-lejlighed på Nørrebro, citybikes og håndburgere på Papirøen, når de gæster København.

Og så er der dem, der gerne vil overdådig luksus med suiter i det centrale København, gourmetrestauranter og frokost på et renæssanceslot ude på landet.

Man fornærmer vist ingen ved at konstatere, at det er den sidste gruppe, Tivoli og Nimb Hotel er interesseret i, og som man nu går i en ny offensiv for at tiltrække.

Tivoli Hjørnet

Nimb Hotel har siden sin fødsel i 2008 haft held til at markere sig inden for small luxury-klassen, og den succes skal der bygges videre på. Hotellet udvides nu med 2.000 m2, og et trecifret millionbeløb vil blive investeret i 20 nye luksussuiter (der er 17 værelser i dag) samt en tagterrasse med opvarmet pool, bar og restaurant.

Udvidelsen af Nimb Hotel er en del af projektet Tivoli Hjørnet, der ventes at stå færdig i slutningen af 2017. Tivoli har tidligere fortalt, at den gamle have vil bygge et omfattende madmarked på over 5.000 kvadratmeter og plads til 30 madsteder på hjørnet af Vesterbrogade og Bernstorffsgade.

Tivolihjørnet

På et pressemøde torsdag kunne Tivolis direktør Lars Liebst, så løfte sløret for de resterende planer for Tivoli Hjørnet, hvilket altså indbefatter en massiv udvidelses af det lille succesfulde luksushotel.

Successen har fundet sted trods en finanskrise og generelt vanskelige kår for luksusbranchen, men Lars Liebst er alligevel ikke overrasket over, at Nimb Hotel undervejs har haft svært ved at matche efterspørgslen på værelserne, hvor den dyreste suite, Suite Louise, koster 45.000 kroner for en nat.

»Jeg er nok mere overrasket over den fantastiske modtagelse, hotellet har fået. Vi oplever enorm meget positiv omtale af vores hotel i udlandske medier,« siger Lars Liebst.

disney

Udvidelsen af Nimb Hotel sker som et led i forlystelsesparkens strategi om at tiltrække flere turister og efterkomme den stigende efterspørgsel på luksusoplevelser. Ud over planerne om udvidelse af Hotel Nimb, fortalte Tivoli torsdag om yderligere et skaktræk, der skal få luksusorienterede turister til at sætte kursen mod Danmark.

Til den øvelse har man nu alliereret sig med Holckenhavn Slot ved Nyborg, der henvender sig til nogenlunde samme segment med eksklusive weekendophold i temmelig flotte omgivelser ved den fynske transitby.

Samarbejdet blev offentliggjort af parterne ved pressemødet torsdag, der foruden slotsejer Christina Hou Holck og Tivolis direktør, Lars Liebst, også talte Wonderful Copenhagens direktør, Mikkel Aarø-Hansen.

13BUSKinesere.jpg

Sidstnævnte roser samarbejdet, der ifølge Mikkel Aarø-Hansen tjener som det gode eksempel på, at turistbranchen i højere grad bør alliere sig i den - ifølge direktøren - stadig hårdere kamp om udenlandske gæster.

»Vi skal i højere grad opfatte os selv som en international aktør i konkurrence mod andre internationale byer. Vi skal som hovedstad kigge på os selv udefra og ind,« siger Mikkel Aarø-Hansen, der også kunne underholde med en anekdote:

Således skulle der for så ikke længe siden have befundet sig en kinesisk turist i Odense, der blev noget overrasket, da han opdagede, at han ikke længere befandt sig i København. Pointen? At folk fra eksempelvis Kina og USA oplever afstandene mellem byerne i Danmark som meget små.

Ifølge Tivoli-direktør Lars Liebst efterspørger netop de kinesiske turister både hjælp til skræddersyede programmer og oplevelser, når de gæster hovedstaden.

»Kinesere rejser i grupper, og de planlægger enormt meget og efterspørger, at vi strikker et program sammen for dem. Og det kunne eksempelvis være en bustur til Holckenhavn Slot,« siger han.

»Holckenhavn Slot er for mig at se et perfekt match til Nimb Hotel, hvis man ønsker at motivere gæsterne til oplevelser uden for København, og det er jo et af vores mål i dansk turisme,« påpeger Lars Liebst og fremhæver det korte afstande her i landet som noget unikt.

Samarbejdet er først og fremmest strategisk, og der vil i første omgang ikke blive tale om pakketilbud, der inkluderer ophold begge steder. Konkret vil gæster i stedet blive anbefalet at besøge det andet sted under deres ophold i Danmark.

Samarbejdet med Holckenshavn bliver dog ikke startskuddet til flere initiativer, der skal binde landets ældste forlystelsespark sammen med resten af landet.

»Vi har udvalgt Holckenshavn, fordi vi ved flere besøg på stedet har oplevet en rigtig god kemi. Og så henvender de sig til det samme segment, der søger de her tre-fire stjernede oplevelser,« siger Lars Liebst.

 

 

 

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere