Del : SMS

Swatch kaster milliarder efter luksus-juveler

pix-swatchharrywinston
Arkivfoto. Swatch Group ejer allerede flere eksklusive ur-mærker, og nu er Harry Winston blevet en del af Swatch-familien. Foto:

Den schweiziske ur-gigant Swatch har opkøbt den eksklusive juveler Harry Winston for et milliardbeløb for at øge deres prestigesegment med dyre ure og smykker.

Artiklen fortsætter under annoncen

Det er en funklende juvel, som den schweiziske ur-gigant Swatch har føjet til selskabets portefølje og prestigesegment. Den eksklusive juveler Harry Winston melder i dag, at Swatch har opkøbt dets ur- og smykkeselskab for et milliardbeløb. Det skriver Reuters.

The Swatch Group, som har base i Schweiz og 30 år på bagen, er verdens største ur-producent. Firmaet ejer allerede adskillige luksus-mærker som Breguet, Blancpain og Jaquet Droz, men har ikke opkøbt et ur-firma i over ti år.

Det ændrer opkøbet af Harry Winston på. Swatch har, ifølge Reuters, købt det eksklusive smykke- og urfirma for 750 mio. dollars, svarende til godt 4,3 milliarder kroner. Hertil skal Swatch tilbagebetale en gæld på 250 mio. dollars.

Opkøbet skal styrke ur-gigantens prestigesegment, skriver The Swatch Group i en pressemeddelelse:

guld

"Harry Winston komplimenterer gruppens prestigesegment perfekt. Vi er glade og stolte over at kunne byde Harry Winston velkommen til Swatch familien - diamanter er stadig en piges bedste ven," siger Nayla Hayek, bestyrelsesformand for The Swatch Group i en pressemeddelelse.

Swatch Group har med opkøbet ikke erhvervet sig Harry Winstons minedrift, men kun deres luksusmærke Harry Winston Inc., som er ur- og smykkedivisionen af Harry Winston.

"Harry Winston mærket har nu et nyt hjem, som kan give det de færdigheder og støtte, som mærket fortjener, så det kan realisere sit sande potentiale," siger bestyrelsesformand og adm. direktør i Harry Winston, Robert A. Gannicott.

Opkøbet skal godkendes af de relevante tilsynsmyndigheder, før det går igennem. Med opkøbet overtager The Swatch Group Harry Winstons ur- og smykkedivision samt dets 535 medarbejdere.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere