Del : SMS
Berlingske Business

Svenskerne luner hos Tivoli i efteråret

Halloween i Tivoli
Foto:

Tivoli har i den grad vor naboland i tankerne, når verdens ældste forlystelsespark igen i år holder ekstra åben hen over efteråret.

Artiklen fortsætter under annoncen

For tiende år i træk holder Tivoli åben i løbet af efteråret med en særlig satsning på Halloween. Havens porte er i år åben i tre uger fra den 9. oktober til og med den 1. november.

Der er tale om ekstra uges satsning på netop denne periode, og den dækker således både den danske og den svenske efterårsferie.

Haven forsøgte sig for første gang med den ekstra åbningsuge sidste år, hvilket betød, at Tivoli slog tidligere tiders rekorder for Halloween-perioden med et samlet besøgstal på 523.000.

aaa

Og særligt de svenske gæster har skæppet i kassen hos den gamle forlystelsespark. Tivoli oplevede en solid fremgang af svenske turister på hele 56 pct., hvis man sammenligner 2013 med 2014.

»Svenskerne har kvitteret for vores initiativ om at holde åbent i deres efterårsferie, ved at vælge Haven til,« fortæller Dorthe Weinkouff Barsøe, Tivolis underdirektør for Brand & Kommunikation.

Snoopdog

Målet med den udvidede efterårssæson på tre uger er, at sikre yderligere fremgang i besøgstallet samt positionere Tivoli som helårsvirksomhed.  Og netop aktiviteter uden for højsæsonen glæder turistbranchen i Købehavn.

»Tivoli læste markedet rigtigt, da de valgte at forlænge efterårssæsonen sidste år, og dermed gøre Haven mere tilgængelig bl.a. for svenske gæster. Vi kan af vores analyser se en stigning i svenske overnatninger på 21 pct. i oktober 2014 ift. året før, og forhåbentligt fortsætter denne trend i år«, siger adm. direktør Mikkel Aarø-Hansen, Wonderful Copenhagen, der kalder Tivoli for en central spiller i København i bestræbelserne på, at tiltrække gæster til byen udenfor de travle sommermåneder.”

Tivoli_cruise

Tivoli skruer derfor op for markedsføringen på den anden side af Øresund for netop at placere Tivoli i svenskernes ferieplaner i efteråret.

»Et vigtigt budskab til svenskerne er tilgængeligheden. For sydsvenskerne er det så nemt at komme til Tivoli, at vi mentalt er begyndt at se dem som vores lokalmarked. Vi skal bare lige være sikre på, de faktisk også ved hvor nemt det er,« siger Dorthe Weinkouff Barsøe fra Tivoli.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere