Berlingske Business
LIVE
12:21 Advokatfirma vil rejse søgsmål mod DR og Skat 

Svensk tøjgigant løfter overskuddet i første halvår

H&M
Koncernen hævede sit overskud før skat til 7,7 milliarder svenske kroner, svarende til en fremgang på 10 procent. Foto:

H&M Group kommer ud af første halvår med et overskud før skat på 7,7 milliarder svenske kroner.

Svenske H&M Group - der blandt andet driver Hennes & Mauritz-butikker verden over - overraskede positivt ved offentliggørelsen af regnskabet for første halvår af det forskudte regnskabsår 2016/2017.

Koncernen hævede sit overskud før skat til 7,7 milliarder svenske kroner, svarende til en fremgang på 10 procent.

Også omsætningen fulgte samme positive tendens med en fremgang på 10 procent til 59,5 milliarder svenske kroner.

Tilsyneladende var de danske butikker med til at sikre det gode resultat.

»Salget var godt i Storbritannien, Skandinavien og Østeuropa samt på flere af vores vækstmarkeder.«

»Det var imidlertid mere udfordrende på flere af vores store markeder som USA, Kina, Holland og Schweiz,« siger administrerende direktør Karl-Johan Persson i en kommentar til regnskabet.

Christina Design London

H&M's store udfordring de kommende år bliver at etablere sig, når det gælder salg af tøj på nettet, hvor konkurrenter som Zalando og Asos sidder på store lunser af markedet.

Selskabet konstaterer i regnskabet, at onlinesalget i nogle lande nu udgør mellem 25 og 30 procent af salget, og at indtjeningsgraden her svarer til den i de fysiske butikker.

H&M-aktien er faldet med 19 procent siden nytår og blev onsdag handlet i et niveau omkring 205 svenske kroner.

Foruden H&M-butikkerne - der nu findes i 66 lande - omfatter koncernen også brands som Cos, Monki, Weekday, & Other Stories og Cheap Monday.

Til efteråret lanceres Arket-butikkerne, hvor man både vil sælge tøj og ting til hjemmet, ligesom der vil være en cafe med ny, nordisk mad.

Den første butik åbner i London i det tidlige efterår, og ikke lang tid efter følger København trop.

Den danske butik skal ligge i stueetagen i det tidligere posthus på Købmagergade i København.

normann
For abonnenter LÆS MERE : Dansk designvirksomhed indtager USA

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen