Del : SMS
Berlingske Business

Svensk kaffekæde kommer til København

Kaffebar
Københavnerne har de seneste år fået stadig flere kaffebarer at frekventere. Foto:

Den svenske kaffekæde Espresso House åbner til foråret en kaffebar på Rådhuspladsen. Bag kæden står JAB Holding, der også ejer Baresso Coffee, men ambitionen er, at de skal komplimentere hinanden snarere end at stjæle kunder fra hinanden.

Artiklen fortsætter under annoncen

De kaffetørstige københavnere vil i løbet af de kommende måneder kunne føje nok en kaffebar til det svulmende udbud i hovedstaden, hvor antallet af serveringssteder med det sorte guld i fokus har været støt stigende.

Det er den svenske kæde Espresse House, der til foråret åbner en kaffebar på Rådhuspladsen, oplyser Baresso Coffee i en pressemeddelelse.
»Kampen om kaffegæsterne er over de seneste år øget betragteligt i vores branche. Sammen med vores svenske kolleger ser vi nu frem til få endnu bedre fat i det danske marked,« lyder det fra Nickolas Krabbe Bjerg, der er CEO i Baresso i samme meddelelse.

mandag

Begge selskaber blev i løbet af sommeren opkøbt af det tyske investeringsselskab Jab Holding. Prisen for Baresso løb angiveligt op i et trecifret millionbeløb, mens det tyskerne eftersigende måtte punge ud med i omegnen af to milliarder for at overtage Espresso House.

Espresso House har etableret sig som nordens største kaffekæde med 187 kaffebarer i Sverige, 23 i Norge og tre i Finland, og planen er at ekspandere yderligere i Norden henover 2016.

Baresso skriver selv, at det er et led i en »dual brand strategi«, og forventningen er altså ikke, at de to kæder skal konkurrere mod hinanden.

Pix-Baresso

I forbindelse med opkøbet af Baresso i sommers slog Jab Holding selv fast, at den danske kaffekæde »komplimenterede« de kaffeforhandlere, man allerede havde i butikken.

»Baresso Coffee komplimenterer vores portefølje af førende premium kaffe-retailers rundt i verden. Baresso er den førende brandede kaffebarkæde i Danmark, repræsenteret på nøgleplaceringer med en imponerende brandkultur og en stærk ledelse. Sideløbende med vores nyligt annoncerede overtagelse af Espresso House i Sverige, mener vi, at vi sammen med Baressos ledelse, kan drive udviklingen af virksomheden langt videre,« sagde Jab selv om købet af den danske kaffekæde.

23BUSPix-Kenneth-Luciani.jpg

Espresso House oplyser på sin hjemmeside, at man byder på kaffe af »høj kvalitet« og et udvalg af kolde drikke, mad og bagværk. Den svenske kaffekæde beskæftiger i omegnen af 2.000 medarbejdere.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere