Del : SMS
Berlingske Business

Supermarkedets penge bliver dyrere

Madkæder holder farlige frugter hemmelige Til BT Frugt ved kass
Foto:

Det bliver dyrere for supermarkedet at modtage kontanter fra kunderne, når den lokale bankfilial enten lukker, eller bliver til en kontantløse filial, som nægter at tage mod penge.

Artiklen fortsætter under annoncen
Det bliver dyrere for supermarkedet at modtage kontanter fra kunderne, når den lokale bankfilial enten lukker, eller bliver til en kontantløse filial, som nægter at tage mod penge, skriver Dansk Handelsblad. Det sker i øjeblikket i mange byer, for eksempel lukker Danske Bank næste år kasserne i 131 filialer.

Banklukningerne giver til gengæld øget beskæftigelse hos de selskaber, som lever af at fragte værdier frem og tilbage.

- Vi har i de seneste tre fire uger fået en del henvendelser fra lokale butikker, som har problemer med at få fat på byttepenge og komme af med kontantomsætningen, siger adm. direktør Hermod Martinsen fra værdihåndteringsselskabet Loomis Danmark.

Fra organisationen De Samvirkende Købmænd mener vicedirektør Claus Bøgelund Nielsen, at bankerne spiller en slags "Sorteper" og lader nogle omkostninger gå videre til erhvervslivet.

- Uanset om det drejer sig om den lokale tømrermester, malermester eller købmand, så skal de nu enten ud og køre en længere tur for at hente byttepenge og aflevere omsætning, eller også skal de træffe aftale med et værdihåndteringsselskab. Det medfører stigende omkostninger for at drive butik, siger Claus Bøgelund Nielsen.

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

På trods af store udfordringer med infrastrukturen i mange af de store byer har et partnerskab mellem det offentlige og private længe været en sovende kæmpe.Hør Sampensions direktør Hasse Jørgensen fo...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere