Del : SMS

Supermarkeder i påskerekord

pix-coop
De danske supermarkeder har haft en fin påske. Det skyldes primært det gode vejr og påskens placering. Foto:

Dansk Supermarked og Coop melder om et stærkt salg i påsken, men forklaringen er snarere påskens placering og godt vejr end forbrugernes generelle købelyst.

Artiklen fortsætter under annoncen
Danske supermarkeder kæmper for at trække kunder til butikkerne, og det ser ud til, at det lykkedes i påsken.

I hvert fald skriver Morgenavisen Jyllands-Posten, at markedets to største aktører melder om rekordsalg i påsken.

Det ser dog ud til at være påskens senere placering på året og et fint påskevejr, der har lokket flere forbrugere ud i butikkerne. De forhold gør, at det er svært at sige, om forbrugerne generelt er begyndt at bruge flere penge, mener Coops informationsdirektør, Jens Juul Nielsen. 

»Det har været en hård begyndelse på 2014, men som det ser ud nu, kan april blive en god måned. Så må vi se, om det er påskens placering, vejret eller en bedre stemning blandt forbrugerne,« siger Jens Juul Nielsen.


irma vin



Dagli'Brugsen er en af Coops butikker, som har holdt åbent alle påskedage, og her fornemmer kædechef Jesper K. Andersen større optimisme hos de danske forbrugere.

Også hos Dansk Supermarked melder man om en god påske.

Coop fremlagde tidligere på året et alt andet end imponerende årsregnskab. Tallene viste et driftsresultat, der styrtdykkede fra 287 millioner kroner til 85 millioner kroner - et fald på 70 procent.

Coops topchef Peter Høgsted



 

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere