Del : SMS
Berlingske Business

Spillemyndigheden forlænger tilladelser

pix-spiltilladelse
ARKIVFOTO. Spilmyndighederne har forlænget den tidligere etårige tilladelse, som blev udstedt for et år siden til væddemål- og onlinekasinoer, til femårige. Foto:

Væddemål- og onlinekasinotilladelser er blevet forlænget af Spillemyndigheden, der ændrer de tidligere etårige tilladelser til femårige.

Artiklen fortsætter under annoncen

De tilladelser, som Spillemyndigheden udstedte til en række væddemål- og onlinekasinoer sidste år, er nu blevet forlænget. En række danske og udenlandske spiludbydere har fået forlænget deres tidligere etårige tilladelse til femårige.

Det gælder for 25 udbydere, fem danske og 20 udenlandske, som har fået forlænget den tilladelse, der blev udstedt i december sidste år.

Samtidig arbejder Spillemyndigheden fortsat på at blokere ulovlige hjemmesider. Det er vigtigt for myndigheden at finde frem til de ulovlige sites, så de kan beskytte både forbrugerne og de spiludbydere, der har fået tilladelse til at udbyde væddemål og onlinekasino i Danmark.

Når Spillemyndigheden finder frem til sider på det ulovlige marked, så giver de henstillinger til spiludbyderen, som oftest efterkommer henstillingen. Alligevel har Spillemyndigheden set sig nødsaget til at blokere i alt 20 ulovlige hjemmesider i 2012.

pix-spil

"Omfanget af de ulovlige hjemmesider i Danmark skønnes at være relativt begrænset. Blokeringen af de i alt 20 ulovlige hjemmesider illustrerer, at Spillemyndigheden har særligt fokus på sin forpligtelse til at føre tilsyn med spillemarkedet og sikre, at både forbrugerne og de lovlige spiludbydere på det danske marked beskyttes," lyder det fra Tina R. Olsen, der er kontorchef for Spillemyndighedens jura-afdeling i en pressemeddelelse.

Blokeringen af hjemmesider af et af de værktøjer, som Spillemyndigheden anvender for at sikre markedet for udbydere og spillere. Efter de nye regler for at spille i Danmark trådte i kraft den 1. januar 2012 fik spiludbydere, udover tilladelsen som nu er forlænget, muligheden for at anvende et mærke på deres side.

Mærket skal være med til at vise forbrugeren, at spiludbyderen overholder loven, og det er sikkert at spille hos den pågældende udbyder. Det skal være med til at gøre det frie danske spillemarked trygt for både udbydere og forbrugere.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere