Berlingske Business
LIVE
09:45 Mærsk trækker eliteindekset op efter oliefrasalg

Søndag stjæler mandagssalg

lukkelov søndags omsætning
Danskerne har taget godt imod ophævningen af lukkeloven viser nye statistikker om søndags omsætningerne. Foto:

Forbrugerne har forbavsende hurtigt lært at købe ind om søndagen, efter at lukkeloven er forsvundet. Til gengæld er mandagen blevet en sløvere handelsdag.

Dansk Handelsblad har fået Nets Danmark til at opgøre Dankortomsætningen på mandage og søndage i starten af november i år. Det skriver Dansk handelsblad.dk

Opgørelsen viser, at søndags-omsætningen spurter af sted, siden også de store supermarkeder alle sammen begyndte at holde længe åbent alle dage.

Søndagene er hoppet op på en gennemsnitlig omsætning på 535 mio. kr. , og det er 20 pct. højere end de tilsvarende søndage året før. Det er også pænt højere end den gennemsnitlige søndag i de ni første måneder af 2012 før lukkeloven ophævelse 1. oktober, hvor gennemsnittet lå på 467 mio. kr.

Til gengæld står mandagen stille efter lukkelovens fald.

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen