Del : SMS
Berlingske Business

Smykkekongen vil selv være direktør

HenningKern_Business
Henning Kern sætter sig igen i chefstolen for det firma, han stiftede med Charlotte Dyrberg i 1985. Foto:

Dyrberg/Kern vinker farvel til direktøren, fordi en af stifterne selv vil sidde i stolen.

Artiklen fortsætter under annoncen

Efter to år med underskud i kølvandet på finanskrisen har smykkefirmaet Dyrberg/Kern fået sorte tal på bundlinjen igen, men direktøren siden 2009 får ikke lov at høste frugterne af den forbedrede forretning: Michael Brock Jeppesen stopper, skriver firmaet i en pressemeddelse.

Ind på chefstolen kommer en af stifterne - Henning Kern - og der er »en indre logik i«, at en fra ejerkredsen sider for bordenden, siger bestyrelsesformand Carsten Nørland.

»Virksomheden er nu atter gearet for international vækst, og derfor har vi besluttet at indsætte Henning Kern som administrerende direktør. Det betyder samtidig, at den hidtidige direktør Michael Brock Jeppesen fratræder, og jeg vil gerne benytte lejligheden til at takke Michael for hans store indsats,« siger Carsten Nørland.

I seneste regnskabsår landede resultatet på 2,3 millioner kroner efter tab på tre og fem millioner kroner de to foregående år. Bruttoavancen er steget med 23 procent til godt 40 millioner kroner - der er dog stadig et stykke vel til niveauet før finanskrisens indtog. I 2007/08 lå den på 72 millioner kroner.

Henning Kern og Gitte Dyrberg stiftede virksomheden i 1985; med Gitte Dyrberg som ansvarlig for design, Henning Kern med ansvar for markedsføring.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere