Del : SMS
Berlingske Business

Smartguy glemt og klemt i julehandlen

Pix.smart
Nicolai Kærgaard er administrerende direktør i onlinetøjbutikken Smartguy. Den 1. januar 2014 bliver han skiftet ud. Et af de flere tiltag, der skal styrke virksomhedens konkurrenceevne i branchen.  Foto:

Et pres fra konkurrenter og en indtil videre sløv julehandel tvinger onlinetøjbutikken Smartguy til at nedjustere forventningerne til årets regnskab.

Artiklen fortsætter under annoncen

Der har ikke været nok gang i købene op til jul på netbutikken Smartguy. Det sker til trods for kampagner om rabatter og andre lokkende tilbud. Dele af omsætningen skal hentes hjem i juleperioden. Men konkurrencen er for stærk og har haft en negativ effekt. Det erkender Smartguy nu.

Klaus Nyengaard

Derfor melder ledelsen i Smartguy ud, at omsætningen i regnskabsåret 2013/2014 vil lande på et niveau på cirka 477-500 mio. kr. Tidligere har forventningerne ligget på 520-545 mio. kr.

Også resultatforventningerne får et nøk ned. Smartguy regnede med at nå et niveau på 10-20 mio. kr. Det tal ryger nu i minus og forventes at lande på minus 30-20 mio. kr.

Ledelsen forventer ikke, at der vil nå at ske markante ændringer i julesalget. Derfor kommer beslutningen om en nedjustering allerede nu.

smartguy q1

Smartguy har den seneste tid sat ind over for udviklingen med en række tiltag. Fra den 1. januar vil en ny mand sætte sig i stolen som administrerende direktør. Det er Thomas Wandahl, der overtager posten i stedet for Nikolai Kærgaard. Derudover er distributionslageret blevet flyttet ud, og der er sat mere fokus på salgs- og marketingområder. Alt sammen skal styrke virksomhedens position på markedet.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere