Del : SMS

Slut med porno på Skt. Petri

Facaden på Hotel Sankt Petri.
Overskrift
Facaden på Hotel Sankt Petri. Foto:
pix-skt. petri
Overskrift
Nordic Choice Hotels købte i midten af juni de to First Hotels Skt. Petri og Vesterbro. Nu bliver hotellerne pornofrit område med Nordic Choice Hotels nye etiske retningslinjer. Foto:

Hotelkæden Nordic Choice Hotels vil med nye etiske retningslinjer ikke tolerere prostitution på hotellerne, og slukker for adgangen til kabelporno. Det gælder også for kædens nyligt opkøbte hoteller i Danmark.

Artiklen fortsætter under annoncen

I 1967 frigav Danmark som det første land i verden den skrevne pornografi. I 1969 fulgte billedpornografien efter. Istedgade blomstrede, brysterne hoppede ud af BHerne og bikinierne, og natugle-børn kunne få noget af en overraskelse, hvis de tændte tegnefilmskanalen om natten. Men nu bliver der slukket for bare ender og olieglinsende bryster på Nordic Choice Hotels, og faktisk er de på vej ud i flere kæder.

I Nordic Choice Hotels' nye, etiske retningslinjer har kæden nemlig besluttet at stoppe for adgangen til porno på hotellets tv-kanaler, og indføre nultolerance når den mindste mistanke om prostitution melder sig.

Til svd.se siger administrerende direktør i Nordic Choice Hotels Torgeir Silseth, at det er en naturlig del af kædens samfundsansvar ikke at støtte branchen, som bidrager til menneskehandel. Og det er de fleste kæder enige i.

For bare en uge siden købte Nordic Choice Hotels to hoteller i København - First Hotels Vesterbro og Skt. Petri i Krystalgade. Og her vil de etiske retningslinjer også komme til at gælde, når kæden overtager hotellerne omkring den 1. september.

»Det kommer også til at omfatte Skt. Petri og Vesterbro, det bliver jo Nordic Choices regler som gælder. Men vi kører faktisk det samme i First Hotels, vi har samme nultolerance,« siger Tony Bak, regionsdirektør for First Hotels Danmark og tilføjer:

»Og vi har så at sige næsten ikke nogen steder tilbage, hvor vi har erotiske film på værelserne mere. Efter internettet er kommet, er det jo noget, folk styrer selv på deres pc'er.«

Markedet for erotiske film til de sene timer på hotelværelset er på grund af internettet ikke særligt stort længere, og First Hotels har helt valgt at udfase Pay-TV, både stuerene film og dem til det voksne publikum.

»Der er ikke rigtig nogen der bruger det mere. Folk bruger net og pc som multimediecenter, så er der ikke nogen, der ønsker at betale for det mere, og det er også en dyr løsning for os, så vi har valgt at udfase det. Det er gammeldags,« siger Tony Bak.

I Comwell, som også har hoteller i hele norden, gælder samme nultolerance, men Pay-TV kan stadig findes på nogen værelser - i hvert fald lidt endnu.

»Vi har ikke spekuleret i at udfase Pay-TV, men det er en meget god idé. Det er et forsvindende lille antal gæster som bruger det,« siger pressechef Preben Nesager og tilføjer:

»Men det er jo ikke kun erotiske film, der er på Pay-TV. Det er mere et spørgsmål om, hvilken underholdning kunderne efterlyser, og det er ikke erotiske film. Så jeg kan godt forstå at Choice tager den indstilling. Det er ikke noget der har kundernes interesse længere.«

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere