Berlingske Business

Skousen-stifter død

Preben Skousen, der skabte hvidevarekæden Skousen, er død.

Artiklen fortsætter under annoncen
Stifteren af hvidevarekæden Skousen, Preben Skousen, er død. Han blev 79 år.

Det skriver Jyske Vestkysten.

De fleste danskere støder på Skousens navn i gadebilledet, fordi han lagde navn til en af landets store hvidevarekæder.

Preben Skousen fra Vojens stiftede kæden i 1957. Han var begyndt som dørsælger af hårde hvidevarer, og han stoppede selv som direktør i 2000.

11 år senere blev Skousen-kæden solgt i forbindelse med, at virksomheden var økonomisk presset. Køberen var Whiteaway.com, men Skousen-navnet består - både i gadebilledet og på nettet.

Kæden har ifølge Wikipedia 75 butikker og 330 medarbejdere.

Den 79-årige stifter var erhvervsaktiv med en marskandiser-butik frem til sin død.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Trump har sat en lille kæp i det globale klimahjul ved at genåbne tidens mest kontroversielle olieledninger. Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvorfor det alligevel er det økonomiske ra...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen