Del : SMS
Berlingske Business

Sand-ægtepar vil have partner ind i foretagende

sand
Lene og Søren Sand er på jagt efter en ekstern partner, der hjælpe modekoncernen med at vokse yderligere. Foto:

Ægteparret Lene og Søren Sand, der står bag modekoncernen Sand CPH, er på jagt efter en partner, der kan træde ind i livsværket.

Artiklen fortsætter under annoncen

Hidtil har det været ægteparret Lene og Søren Sand, der har tegnet billedet af et landets største modehuse, Sand CPH, udadtil.

Men står det til dem selv, skal der snart en tredje partner med. I et interview med Børsen forklarer de to således, at de har hyret rådgivningshuset Atrium Partners til at hjælpe med at afsøge markedet for en potentiel partner, der kan træde ind i selskabet.

pix-sand

»Vi får løbende henvendelser, fordi vi er et interessant brand, som er til stede i 32 lande. Det drejer sig om minoritetsejerskab, og derfor har vi henvendt os til Atrium for at få rådgivning,« siger Søren Sand til Børsen.

Samme medie erfarer dog fra flere kilder, at salgsprocessen aktuelt er udfordret af en række krav, ægteparret har.

Eksempelvis ønsker de fortsat at bevare majoriteten i selskabet, ligesom de har klare holdninger til, hvordan virksomheden fremadrettet skal tage sig ud. Til sammen er det to faktorer, der kan afskræmme potentielle investorer, vurderer Børsen.

Mandag: Dansk Design

Søren Sand siger til Børsen, at man har modtaget mange henvendelser, og at man har brug for en ekstern partner, der kan hjælpe med at få forretningen til at vokse yderligere.

Sand CPH blev grundlagt i Randers i 1981 og har i dag en omsætning på over en milliard og butikker spredt over hele kloden.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere