Del : SMS
Berlingske Business

Så er det tid til luksus-te hos Starbucks

STARBUCKS-TAX/BRAND
Foto:

Kaffekæden køber luksus-te-magerne Teavana med håbet om at gøre for te, hvad man har gjort for de brune bønner.

Artiklen fortsætter under annoncen

Sidste år droppede Starbucks ordet "Coffee", da man redesignede kædens logo. Nu står det endnu mere klart hvorfor.

Te-nydere får med et opkøb af kæden Teavana frem over for alvor noget at vælge mellem hos Starbucks. Ifølge Bloomberg betaler kæden 620 mio. dollar for opkøbet, der er Starbucks' hidtil største.

Kæden ejer allerede te-mærket Tazo, men med Teavana går selskabet adm. direktør Howard Schultz' mission om at udvide forretningen langt ud over kaffebønnerne ind i en ny fase. Blandt andet fordi Teavana allerede har 300 egne butikker i USA og rundt om i verden.

"Te har været en del af vores forretning lige fra begyndelsen. Det er den næstmest udbredte væske i verden, kun overgået af vand. Vi bør være førende på te," siger Starbucks finansdirektør Troy Alstead ifølge Bloomberg.

Ifølge analytikeren Jason Moser fra investeringsservicen The Motley Fool kan opkøbet være med til at udbrede tes popularitet som helhed.

"Teavanas butikskonceptet giver dem (Starbucks, red.) direkte adgang til attraktive butiksplaceringer og muligheden for at bejle til en hel ny gruppe af forbrugere. De kommer til at tage det her og gøre det til deres eget," siger han til Bloomberg.

Teen kan samtidig understøtte kaffekædens ekspansion på nye markeder. Starbucks åbnede i sidste måned den første forretning i Indien, og man har også ambitioner om at få et andet af de store te-drikkende folkefærd, kineserne, til også at drikke mere kaffe.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere