Del : SMS
Berlingske Business

Ronaldos sixpack har ikke løftet JBS-undertøj

ronaldo
Ronaldos underbukser er populære, men det afspejler sig ikke på bundlinjen hos midtjyske JBS. Foto:

Med en næsten afklædt Cristiano Ronaldo i front har JBS satset stort siden 2013. Hverken fortjeneste eller omsætning er dog steget med den portugisiske verdensstjerne i front.

Artiklen fortsætter under annoncen

Cristiano Ronaldo har ikke bare banket mål ind på samlebånd i kongeklubben Real Madrid de seneste år. Han har også været frontfigur for midtjyske JBS i deres bestræbelser på at komme uden for Nordeuropa.

Noget kunne dog tyde på, at den portugisiske verdenstjerne er bedst til det første. I hvert fald må JBS mere end to år senere erkende, at salget er faldet, og at omsætningen ikke har rykket sig nævneværdiget, siden man skød de første fotos med Ronaldo iført underbukser fra firmaet.

06busJPS-chef.jpg

Ifølge Børsen er salget af undertøj fra JBS faldet med 10 procent, og omsætningen befinder sig fortsat omkring de 200 millioner kroner.

Det står i skærende kontrast til de ambitioner, virksomhedens adm. direktør præsenterede for år tilbage efter fangsten af Ronaldo, hvor han spåede en fordobling af omsætningen inden for to år.

FBL-US-ESP-GALAXY-REAL MADRID

Han siger til Børsen, at en række uforudsete problemer har hæmmet salget - eksempelvis i USA - hvor en anden amerikaner mente at have ret til varemærket CR7, forkortelsen for Cristiano Ronaldo. I stedet måtte man ændre i kollektionen og skrive navnet helt ud.

CR7_Business

»Det betød, at vi havde lavet en masse løse boxershorts til det amerikanske marked, men dem kunne vi så ikke sælge. Og da det er det eneste sted, man går i løse boxershorts, måtte vi sælge dem billigt og med tab,« siger Michael Astrup til Børsen.

Han peger desuden på toldbarrierer og tvivlsomme distributører i andre lande som nogen af de udfordringer, det midtjyske undertøjsfirma har slåsset med.

pix-Ronaldo

Direktøren påpeger dog også på, at samarbejdet med Ronaldo har åbnet døre og skaffet kontakt med »store brands og kæder, som vi aldrig tidligere kunne være i nærheden af« og konkluderer af samme grund, at man satsede rigtigt med samarbejdet med Ronaldo.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere