Del : SMS

Rigmand skubber problemejendom ind i Lauritz.com

LAURITZ.COM
Bengt Sundstrøm og Mette Rode Sundstrøm. ARKIVFOTO. Foto:

Mens auktionshuset Lauritz.com er gået på jagt efter nye investorer, har firmaets nuværende ejer, Bengt Sundstrøm, skubbet en problematisk ejendom over i virksomheden.

Artiklen fortsætter under annoncen

Det skriver Finans og Jyllands-Posten.

Sundstrøm købte i 2009 ejendommen på Rovsingsgade i København gennem et selskab for 57 mio. kr. Siden har selskabet været martret af millionunderskud, og ifølge regnskaberne har Bengt Sundstrøm igennem flere år forgæves forsøgt at sælge ejendommen igen.

Nu har Sundstrøm, som ejer 95 pct. af aktierne i Lauritz.com, ladet auktionsvirksomheden overtage ejendommen for 51,5 mio. kr., selv om Lauritz.com i forvejen balancerer på en økonomisk knivsæg.

Pix-lauritz


»Der er ikke ret meget egenkapital til at stå imod med. Når der kommer en illikvid ejendom ind, bliver risikoen alt andet lige større,« siger investeringsdirektør Johnny Madsen fra Dansk Formue- og Investeringspleje til Finans.

Lauritz.com er gået på jagt efter investorer - muligvis gennem en børsnotering - der kan skyde nye penge i virksomheden.

Lauritz.com oplyser i et skriftligt svar til Finans, at ejendommen både skal bruges som koncernens nye hovedkvarter og som et ekstra auktionshus i København.

Derudover understreger virksomheden, at handlen er gennemført på markedsvilkår.

/ritzau/FINANS

lauritz

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere