Del : SMS

Rige kinesere vil bo som danskerne

BoConcept
Arkivfoto.

Det er kun de rigeste kinesere, som køber danske designermøbler. Men dem der er også rigtig mange af, vurderer BoConcept, som ekspanderer med en ny partner på det kinesiske marked.

Artiklen fortsætter under annoncen
De rige kinesere vil bo som europæerne. Så kort kan BoConcepts succes på det kinesiske marked opsummeres.

Det danske møbelfirma, som i dag har 20 forretninger primært centreret omkring storbyen Shanghai, satser på at ekspandere yderligere gennem et partnerskab med den kinesiske møbelkoncern Kinetic.

Kina


Og selvom det kun er de rige, der har råd, er selv en lille målgruppe rent faktisk ret stor i et land med 1,3 milliarder indbyggere, påpeger BoConcepts administrerende direktør Torben Paullin.

Og det er ikke kinesisk indretning, han præsenterer for de kinesiske forbrugere.

»Vi har fuldstændig det samme sortiment globalt i alle vores forretninger. Det er ikke typisk kinesisk stil, vi kører, og jeg tror aldrig, at vi kommer til at henvende os til størsteparten af kineserne. Det er en mindre målgruppe, som er internationalt orienterede, men dem er der såmænd også rigtig mange af,« siger Torben Paullin, der er administrerende direktør i BoConcept.

De rige kinesere forsøger netop at lægge afstand til kinesisk stil og hyrer gerne BoConcepts konsulenter til at indrette hele huse, for at opnå det rette vesteuropæiske look.

BoConcept

»De synes, at de vesteuropæiske og amerikanske produkter er attraktive, og de ser det som et statussymbol, der udtrykker, at de har råd og er internationalt orienterede,« siger Torben Paullin.  

Med den nye partner vil han åbne endnu flere butikker i Kina, skaffe nye franchisetagere og dermed få adgang til endnu flere købestærke forbrugere med vestlige præferencer inden for boligindretning.

»Vi har ikke selv noget netværk og kender begrænset til kulturen og det lokale møbelmarked, så det er oplagt at finde en stærk lokal partner, der kan hjælpe os med det. Kinetic passer god til os, fordi de har nogenlunde samme baggrund, som en familie-stiftet møbelproducent koncentreret om franchise. Og så er de rasende dygtige og har opbygget 400 forretninger omkring deres egne seks brands, som også skal føre BoConcept-møbler,« fortæller Torben Paullin og fortsætter.

»Det er attraktivt for dem, at få et internationalt brand. Det er toppen af kransekagen for dem og det betyder noget for deres image,« siger han.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere