Del : SMS
Berlingske Business

Rema 1000 har sat turbo på i Danmark

rema 1000
Den norske dagligvarekæde Rema 1000 fortsætter med at vokse i Danmark. Selskabet åbnede sidste år 13 nye butikker, og dermed er man oppe på 270 i alt. Arkivfoto. Foto:

Rema 1000 fortsætter ekspansionen i Danmark, hvor man nu er oppe på 270 butikker. Omsætning voksede en mia.

Artiklen fortsætter under annoncen

Den norske dagligvarekæde Rema 1000 fortsætter med at vokse i Danmark. Selskabet åbnede sidste år 13 nye butikker, og dermed er man oppe på 270 i alt.

Samtidig blev omsætningen øget med en milliard kroner i 2015, så man sammenlagt nåede op på 11,4 milliarder kroner.

tee

Administrerende direktør Henrik Burkal havde egentlig håbet at åbne endnu flere butikker, men forventer at tage revanche i 2016, hvor målet er at åbne mellem 15 og 25 nye butikker.

- Danskernes ændrede indkøbsvaner betyder, at der er plads til mange flere discountere som Rema 1000 på markedet, siger Henrik Burkal.

For at realisere målet har Rema 1000 i 2015 overtaget det ejendomsselskab, der udvikler butikker til kæden. Samtidig vil man i højere grad fokusere på at indgå lejekontrakter.

Coop

Det skal være med til at sætte yderligere skub på udviklingen, så man hurtigere når målet på 400 butikker.

De 13 nye butikker, der blev åbnet sidste år, ligger i Nørresundby, Hadsten, Svinninge, Nykøbing Falster, Gl. Holte, Roskilde, Brønderslev, Holstebro, Kolding, Fredericia, Strib, Vodskov og Hvidovre.

 

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere