Del : SMS
Berlingske Business

Rejsesalg upåvirket af Norwegian-kaos

pix-fly
Norwegian har haft problemer med Dreamliner-fly, men deres salg i Danmark på årets første dage er upåvirket og ligger 35 procent over sidste år.  Foto:

Norwegian har kæmpet med kaos i form af forsinkelser og flyproblemer, men det har ikke skræmt de danske kunder væk. Salget i årets første uge er steget med 35 procent sammenlignet med sidste år.

Artiklen fortsætter under annoncen
Forsinkelser og problemer med selskabets Dreamliner-fly har givet det norske lavprisselskab Norwegian store udfordringer og medført kritik fra flere sider. Men de mange dårlige sager ser ikke ud til at have påvirket Norwegians kunder.

I hver fald er salget af flyrejser hos Norwegian i Danmark upåvirket af det kaos, der har ramt selskabet op til årsskiftet.

pix-norwe


Ifølge Norwegians informations- og markedschef i Danmark, Johan Bisgaard Larsen, er salget i forbindelse med selskabets nytårsudsalg rekordstort med en stigning på 35 procent i årets første uge sammenlignet med sidste år.

»De store sællerter er de europæiske storbyer, Paris, Rom og London,« siger Johan Bisgaard Larsen og tilføjer, at ruterne til Middelhavsdestinationer også er populære.

»Samtidig har vi fået godt gang i vores langtursrute til Fort Lauderdale,« siger han.

I dagene op til juleaften strandede julens Norwegian-passagerer blandt andet i Københavns Lufthavn, hvor de måtte vente i op til 28 timer. Efter nytår var 300 passagerer strandet i Bangkok. Også i forbindelse med snestormen i New York var Norwegian ramt af forsinkelser.

pix-norwegian



Johan Bisgaard Larsen pointerer, at det hovedsagligt er ikke-danske passagerer, som har været ramt af forsinkelser, og det kan være en af forklaringerne på, at salget i Danmark ikke har været påvirket af forsinkelserne og den efterfølgende negative omtale.

»Det har primært været norske og svenske passagerer, som har været ramt af den største ventetid,« siger han.

Indtil videre har de mange forsinkelser kostet lavprisselskabet 100 millioner kroner, som er gået til blandt andet erstatning til passagerer og leje af nye fly.

pix-norwe






 

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

På trods af store udfordringer med infrastrukturen i mange af de store byer har et partnerskab mellem det offentlige og private længe været en sovende kæmpe.Hør Sampensions direktør Hasse Jørgensen fo...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere