Del : SMS
Berlingske Business

Pressede Bestseller dropper gourmetmad i kantinerne

kantine
Bestsellers medarbejdere må indstille sig på ny mad i kantinen i den nære fremtid. Foto:

Tøjkoncernen Bestseller dropper Gourmiddag som leverandør til sine kantiner og trækker sig samtidig ud af cateringvirksomheden, hvor man har haft en ejerandel på 49 procent.

Artiklen fortsætter under annoncen

Medarbejderne i Bestseller skal i den nærmeste fremtid indstille sig på forandringer i middagsbuffetten i frokoststuen.

Tøjkoncernen dropper således sin hidtidige leverandør, Gourmiddag, som man tilmed har haft en ejerandel i på 49 procent, skriver Børsen.

Beslutningen er et led i Bestsellers spareplan, der blev iværksat i efteråret som følge af et sløjt årsregnskab, der var det ringeste i mange år. Bruddet markerer afslutningen på tre års samarbejde, og Peter Cramon Mosegaard, der står i spidsen for Gourmiddag, fortæller, at det var prisen, der i sidste ende adskilte parterne.

AH

»Jeg vil gerne noget, der er lækkert, men det koster selvfølgelig lidt mere. Jeg fokuserer på, hvornår sellerierne er spæde og lækre, og det er der nok nogle andre, der ikke fokuserer så meget på,« siger Peter Cramon Mosegaard til Børsen.

Han står nu overfor en større opgave med at skaffe opgaver og kunder, eftersom Bestseller aktuelt udgør 90 procent af omsætningen.

Mogens Werge, kommunikationsdirektør hos Bestseller, fortæller til Børsen, at man skifter leverandør for at spare penge.

Anders Holch Povlsen, Bestseller.

De to fortsætter samarbejdet frem til udgangen af februar, hvor Peter Cramon Mosegaard vil nedlægge Gourmiddag og starte et nyt selskab, der kan fortsætte på det vanskelige cateringmarked.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere