Berlingske Business
LIVE
17:57 God weekend 

Play spiller for B&O: Benetton-chef bliver ny styrmand

Pix-
Henrik Clausen, administrerende direktør. Foto:

Bang & Olufsen ansætter ny administrerende direktør til Play-division, som vokser i tredje kvartal og bliver mere og mere vigtig for den jyske elektronikvirksomheden. Plays nye topchef er John Mollanger, som kommer fra modefirmaet Benetton.

Bang & Olufsen har fundet manden, der skal stå i spidsen for teknologiselskabets vigtige Play-division. Det bliver 46-årige John Mollanger, som kommer fra det internationale modeselskab Benetton og desuden har en fortid hos flere store sportsmærker som Nike og Puma.

B&O Play er Struer-virksomhedens guldæg, som også i tredje kvartal af det forskudte regnskabsår trækker Bang & Olufsen frem. B&O Play står i regnskabsperiodens første ni måneder for 922 millioner kroner af den samlede omsætning på 2,2 milliarder kroner. Mens omsætningen i B&O Play steg med 32 procent, gik hovedbrandet Bang & Olufsen blot 1 procent frem på omsætningen i de første ni måneder.

11MAGBO-Samling-154234.jpg

Alene i tredje kvartal voksede B&O Play 53 procent, mens hovedmærket i samme tre måneder gik seks procent tilbage. Tredje kvartal bød på et overskud før skat på 8 millioner kroner, og sammenlignet med underskuddet på 14 millioner kroner i samme periode sidste år er det en væsentlig forbedring.

Dertil kommer en voldsom forbedring af det frie cashflow. Cashflowet blev i regnskabsårets første ni måneder forbedret med 365 millioner kroner, så det endte i 196 millioner kroner. Til sammenligning var cashflowet i samme periode for et år siden negativt med et minus på 169 millioner kroner.

De gode takter er primært trukket af nye produkter som høretelefonerne Beoplay H4 og H9, ligesom højtaleren M5 har været populær hos Bang & Olufsens kunder.

Henrik Clausen tiltrådte som administrerende direktør for Bang & Olufsen sidste år, og han ser frem til at byde John Mollanger velkommen.

henrik clausen

»Jeg er overbevist om, at han har den internationale ledelseserfaring, som der er brug for, for at tage B&O Play til det næste niveau,« udtaler Henrik Clausen i en meddelelse fra selskabet.

Bang & Olufsen fastholder men præciserer forventningerne til 2016/17, hvor selskabet fortsat venter vækst på 10 til 15 procent i omsætningen sammenlignet med året før, hvor omsætningen lå på 2,63 milliarder kroner. Væksten i B&O Play ventes fortsat at ligge på 25-30 procent.

Mærsk

 

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen