Berlingske Business

Parken-formand: Champions League kan løfte forsigtige forventninger

til bm f Bo Rygaard og Steffen Baungaard
Bestyrelsesformand i Parken, Bo Rygaard Foto:

Der er lagt op til fald på både top- og bundlinje for Parken Sport & Entertainment i 2017. Men FC Københavns moderselskab er samtidig lidt konservativt, når der bliver givet forventninger, fortæller bestyrelsesformand Bo Rygaard.

Artiklen fortsætter under annoncen

Blandt forudsætningerne for at nå en omsætning på mellem 1250 og 1275 mio. kr. i 2017 er, at superligaklubben kommer med i Europa League i næste sæson. Det vil være et dårligere sportsligt resultat end i 2016.

Til sammenligning lå omsætningen på 1448,2 mio. kr. sidste år, hvor FC København blev danske mestre og kvalificerede sig til gruppespillet i den lukrative Champions League.

- Vi har en forsigtig tilgang til at komme med udmeldinger. Det er givet, at hvis vi har en sportslig udvikling i FC København, der er parallel med 2016, så kommer jeg ud med en klar opjustering, siger bestyrelsesformanden.

Inter

- Jeg vil hellere overraske positivt end overraske negativt, fastslår han.

Skulle FCK igen kvalificere sig til gruppespillet i Champions League, vil Parken i stedet kunne nå op på en omsætning i omegnen 1500 mio. kr., spår Bo Rygaard.

- Jeg håber da inderst inde, at vi kan komme i Champions League igen, men det var en stor præstation, de lavede i 2016, og man kan ikke forvente, at det kommer hvert år, erkender han.

I 2015 klarede klubben ikke at kvalificere sig til et europæisk gruppespil.

Superligaen FCK vs Esbjerg

Parken, der blandt andet også driver feriecentrene Lalandia, venter samtidig et fald i overskuddet før skat til 60-80 mio. kr. fra 120,7 mio. kr. i 2016. Selskabets største problemområde i 2016 var fitnesskæden Fitness.dk, der mistede medlemmer. Parken satser dog på nye medlemmer i 2017 og en stigende omsætning.

- Markedet har været ekstremt turbulent de senere år, men nu tror vi, at der kommer lidt mere ro på, blandt andet fordi en række større aktører har fået nyt ejerskab. Det er stadig ekstremt konkurrencepræget, og det bliver det ved med, tror jeg, siger Bo Rygaard.

Det får dog ikke Parken til at overveje at sænke priserne hos Fitness.dk, da det befinder sig i premiumsegmentet på fitnessmarkedet.

kina

- Vi håber på, at forbrugerne i lidt højere grad vil betale for det at gå til fitness. Hvis man ser på, hvad en kop kaffe eksempelvis koster, så forekommer prisniveauet for fitness meget, meget lavt, siger formanden.

Lalandia opnåede en rekordhøj omsætning i 2016, og i 2017 venter Parken at nå op på samme niveau.

 

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Frem mod sidste runde i det franske præsidentvalg er Sampension særlig opmærksom på faktorer, der kan ryste eurozonen.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen