Del : SMS
Berlingske Business

Pandora: Disney-produkter har bred appel i Asien

Pandora
Lanceringen i Asien- og Stillehavsområdet får ikke Pandora til at justere forventningerne til årets resultater. Smykkekoncernen udtrykker dog en forventning om, at der vil være et stort salgspotentiale i regionen. Foto:

Pandora vurderer, at selskabets Disney-kollektion vil blive modtaget positivt hos de asiatiske forbrugere, da brandet står stærkt i regionen og ikke kun appellerer til børn og unge.

Artiklen fortsætter under annoncen

Sådan lyder det fra smykkekoncernen, efter at det mandag har udvidet sit samarbejde med Disney, så det fra næste måned også bliver muligt at købe Pandora-producerede Disney-smykker i 13 lande i Asien- og Stillehavsområdet.

- Vi lancerede det i USA sidste år, hvor det blev rigtig godt modtaget. Og når vi ser på de forbrugsmønstre, der er Asien, så har vi vurderet, at der er et potentiale, siger Kristian Lysgaard, kommunikationschef i Pandora.

- Hvor vi i Danmark mest kender det som et børne- og ungdomsbrand, så har det en bredere appel i Asien, som går helt op til 30-40-årsalderen, så på den måde adskiller verdensdelene sig lidt, siger han til Ritzau Finans.

Lanceringen i Asien- og Stillehavsområdet får ikke Pandora til at justere forventningerne til årets resultater. Smykkekoncernen udtrykker dog en forventning om, at der vil være et stort salgspotentiale i regionen.

- Det blev modtaget godt i USA, og nu har vi så en tilsvarende forventning om, at det også vil blive modtaget godt i Asien og Australien, siger Kristian Lysgaard.

Ud over at sælge Disney-smykkerne i USA, bliver de også solgt i en række lande i Latinamerika og Canada. Og med udvidelsen af aftalen med Disney kunne næste punkt på dagsordenen være Europa, men det har den smykkegigant ingen konkrete planer for.

- Vi har fokus på at lancere i Asien og Australien, men derudover har vi ikke nogen planer med at udvide, siger Kristian Lysgaard.

Investorerne på aktiemarkedet virker også til at være positive omkring udvidelsen af Disney-alliancen. Pandora-aktien stiger mandag 2,4 pct. til 812 kr.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere