Del : SMS
Berlingske Business

Pandora-chefskifte er naturligt og ikke overraskende

Pandora
Overskrift
Foto:
 

Alderen og et naturligt generationsskifte er baggrunden for omrokeringen i Pandora-toppen, vurderer Sydbank.

Artiklen fortsætter under annoncen

Alderen og et naturligt generationsskifte er en af grundene til rokaden i Pandoras top.

Og derfor er det ikke den helt store overraskelse, vurderer Søren Løntoft Hansen, der er senioranalytiker i Sydbank.

- Det kommer ikke som den helt store overraskelse, da Allan Leighton (afgående adm. direktør, red.) er kommet op i en alder, hvor der er en naturlig udløbsdato, så set i det lys er det ikke så overraskende. Den nye administrerende direktør, Anders Colding Friis, har tidligere haft en berøringsflade med forbrugerne, og det er positivt, siger Søren Løntoft Hansen til Ritzau Finans.

Pandoras topchef og bestyrelsesformand træder tilbage

Søren Colding Friis kommer fra en stilling som topchef i Scandinavian Tobacco Group. Nuværende bestyrelsesformand, Marcello Bottoli, udskiftes med Peder Tuborgh, der er administrerende direktør i Arla Foods.

- Det er et rigtigt godt tidspunkt, da Allan Leighton og afgående bestyrelsesformand Marcello Bottoli har skabt et stærkt fundament i Pandora, siger Søren Løntoft Hansen, der understreger, at det er positivt for Pandora, at Allan Leighton bliver i Pandora som næstformand.

- Der sker rigtig meget på ledelsesgangen i Pandora lige nu, hvor Marcello Bottoli skiftes ud, og det gør et selskab sårbart, så jeg synes, det er rigtig fornuftigt at beholde Allan Leighton.

Anders Colding Friis

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere