Del : SMS
Berlingske Business

Nyt supermarkeds-koncept skal samle frihedshungrende Meny-købmænd

Glutenfri hyldemeter - nej tak
Det er ikke alle Meny-købmænd, der klapper i hænderne over luksuskyllinger, trøffelolie og glutenfri hyldemeter. Derfor har to tidligere Dagrofa-chefer stiftet Dygtige Købmænd A/S, der skal være et nyt alternativ for de frihedshungrende og selvstændige købmænd i branchen. Foto:

Det er ikke mere end et år siden, at supermarkedskæden Meny så dagens lys. Nu barsler to tidligere Dagrofa-chefer med et nyt forretningskoncept, der skal samle utilfredse udbryderkøbmænd, som har fået nok af at være en del af koncernen.

Artiklen fortsætter under annoncen

I Nordjylland klapper man ikke i hænderne over franske landkyllinger og trøffelolie, og derfor skal de selvejende købmænd heller ikke stopfodres med luksusprodukter, hvis kunderne alligevel ikke gider købe dem.  Købmændene skal have mere frihed til at styre, hvilke varer de propper i kølediskene, og hvis de hellere vil have tyndbenede skrabekyllinger, så er det i orden. Sådan lyder parolen bag et nyt supermarkedskoncept, som – hvis alt går efter planen – vil se dagens lys om lille års tid. Det skriver Børsen.

BM Indland

De er de to tidligere Dagrofa-chefer, Michael Østergård og Bjarne Bak, der har stiftet selskabet Dygtige Købmænd A/S. De regner med at kunne samle de selvstændige købmænd, der ikke har brudt sig om tilværelsen som Meny-supermarked.

»Vi går efter meget selvstændige mennesker, der har udstrakt behov for ikke at være bundet af en kæde. Hos os får de en højere grad af frihed,« forklarer Michael Østergård til Børsen.

varer

Danske Købmænds målgruppe er selvejende supermarkeder med en omsætning på over 20 millioner kroner.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere