Del : SMS
Berlingske Business

Nye universer skal sælge Jack & Jones

pix-jack&jones2
Jack & Jones

Bestseller skruer på dufte, lyde og rekruttering af ansatte i sine Jack & Jones-butikker for at tilpasse sig de unge mænds krav og forventninger.

Artiklen fortsætter under annoncen

Danmarks største modevirksomhed Bestseller har ikke råd til at tabe generation Y på gulvet. Koncernen investerer derfor et større millionbeløb i at forbedre flere af sine cirka 1.100 Jack & Jones-butikker i 18 lande.

Fremtidens Jack & Jones-butik vil indeholde fem forskellige universer, hvor fem forskellige tøjmærker bliver præsenteret vidt forskelligt. Hvert univers vil være bygget op af unikt inventar og dets egne dufte og lyde. Samtidig vil personalet blive håndplukket til det enkelte univers.

pix-jack&jones

»Vi undgår så vidt muligt at slå stillingsannoncer op. I stedet går vi selv ud og finder vores kommende ansatte. Vi håndplukker dem gerne fra en restaurant eller fra en hvilken som helst anden branche. Det afgørende er, at vi har et indtryk af, at personen passer godt til brandet. At han nærmest er brandet,« siger Peter Kristiansen, retail director i Jack & Jones, og fastslår, at væremåde, udstråling og viljen til at lære spiller en stor rolle, når Jack & Jones udpeger de butiksansatte.

Brændt jern. Mørkrøget egetræ og mursten. Der er mange muligheder for at indrette forskellige universer i butikkerne. Jack & Jones tilpasser også dufte og musik, så de er i overensstemmelse med de fem tøjmærkers værdier, som findes i Jack & Jones-butikkerne.

»Vi forsøger at kreere en butik, hvor mænd synes, det er fedt at være,« siger Peter Kristiansen.

Større krav til butikschefen

Et af de største uudnyttede potentialer ligger i uddannelse af medarbejderne, lyder det fra Peter Kristiansen. Der er skruet et uddannelsesprogram sammen, som betyder, at de butiksansatte kan blive sendt på kursus i op til 20 dage. De vil blive trænet i produktkendskab, styling og service.

xcbgvc

»De skal kunne style sig selv, butikken og kunden. Kunderne skal gerne gå fra butikken med en oplevelse af, at han har valgt noget tøj, som fungerer for ham og får ham til at se godt ud. Den oplevelse er mindst ligeså vigtig, som at han får et konkret produkt med hjem i en pose,« siger Peter Kristiansen.

Også nyansatte butikschefer vil opleve, at Jack & Jones stiller større krav til dem end tidligere.

»Tidligere kunne man sagtens have en situation, hvor vi ansatte en butikschef, og to timer efter så var han i gang i butikken. I dag bliver man sendt på kursus i 20 dage, inden man får mulighed for at arbejde som butikschef,« siger Peter Kristiansen.

Ifølge ham er det nødvendigt, at der investeres langt mere i personalet end traditionelt, hvis butiksoplevelsen skal op i verdensklassen.

»Hvis man skal arbejde hårdt og ofte i weekenden, når andre har fri, så skal man have nogle gode oplevelser med arbejdet. Der skal være en ordentlig feedback på det, man laver, og der skal være muligheder for udvikling. Det er helt nødvendigt, hvis vi vil have medarbejderne til at udstråle det rigtige,« siger han og fortæller, at forskellige bonusprogrammer er blevet en fast del af aflønningen for de butiksansatte hos Jack & Jones.

En af de første butikker, som er indrettet efter og regeres efter de nye Jack & Jones-standarder ligger i Kolding. Jack & Jones har planer om at modernisere de øvrige butikker over de næste to til tre år.


MEXICO FASHION

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere