Del : SMS
Berlingske Business

Ny ledelse skal vende udviklingen i stormagasin

Salling_Libak_Business
Henrik Libak vil som direktør for Salling satse på tre ben: De unge, web-shop og bedre service. Foto:

Stormagasinet Salling, som er en del af Mærsks Dansk Supermarked, har de senere år oplevet dalende omsætning og indtjening.

Artiklen fortsætter under annoncen

Derfor har Salling skiftet ud i ledelsen og står nu klar med en ny strategi, som skal vende udviklingen. Det skriver dagbladet Børsen.

I efteråret hentedes Henrik Libak ind som ny direktør hos stormagasinet, som har butikker i Aarhus og Aalborg. Henrik Libak var senest chef for Bilka, og han har strategien klar til at vende den udvikling, som har betydet et dyk i omsætningen på 120 mio. kr. de seneste fem regnskabsår.

- Grundlæggende bygger strategien på tre ben: Vi skal have bedre fat i de unge kunder, vi skal have udbygget vores webbutik, og vi skal levere bedre service til kunderne, siger Henrik Libak til Børsen.

Også i bestyrelsen har Salling skiftet ud. Mærsk-topchef Nils Smedegaard Andersen gik for nylig af som bestyrelsesformand og blev afløst af Per Bank, administrerende direktør for Dansk Supermarked.

Salling havde i 2011 en omsætning på 874 mio. kr. og et driftsoverskud på 95 mio. kr.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere