Del : SMS
Berlingske Business

Ny Georg Jensen-ejer skal indfri potentiale

Danske Georg Jensen solgt til Bahrain
Foto:

Kapitalfonden Axcel bekræfter salget af Georg Jensen til arabiske Investcorp, som man mener kan sikre udviklingen af luksusmærket, der har haft svært ved at få gang i det kinesiske salg.

Artiklen fortsætter under annoncen

Med kapitalfonden Axcels salg af Georg Jensen er der nu håb for, at luksusmærket endelig kan få hul på salget i Kina, der har haft det svært i de senere år.

Med arabiske Investcorp som ejer og en mulig børsnotering i Hong Kong bliver der gjort klar til en massiv satsning i Østen. Hos Axcel er partner Nikolaj Vejlsgaard tilfreds med salget, og han finder det naturligt, at en ny ejer kan føre Georg Jensen videre.

“Efter de seneste års arbejde står Georg Jensen nu over for nye og større markedsmæssige muligheder,” siger partner Nikolaj Vejlsgaard i en pressemeddelelse og fortsætter:

"Nu står Georg Jensen i en position, hvor nye, strategiske tiltag kan gennemføres og et stort potentiale realiseres, og derfor er det naturligt, at en anden dedikeret ejer tager over.”

GeorgeJensenmary_Business

Investcorp har stor erfaring med udviklingen af luksusbrands og har tidligere rådet over luksusmærkerne Gucci og Tiffany og ser store muligheder i et af dansk designs klassiske flagskibe.

“Vi er stolte af at få betroet opgaven med at bringe Danmarks førende luksusbrand op på et globalt niveau. Vi er overbevist om, at vi med kombinationen af det nuværende velfungerende ledelsesteam med Ulrik Garde Due ved roret og vores solide erfaring inden for luksusdetailhandel kan gøre Georg Jensen til et af det 21. århundredes ledende luksusbrands inden for smykker, ure og kunsthåndværk, hvor vi kan udnytte såvel brandets mere end 100-årige historie som det enestående danske designudtryk,” siger Investcorps chef for europæiske investeringer Hazem Ben-Gacem i pressemeddelelsen.

Den tunge internationale spiller bliver mødt med spænding hos Georg Jensen-direktør Ulrik Garde Due.

“Investcorps engagement i udviklingen af brandet vil sikre, at vi yderligere kan styrke Georg Jensens unikke position internationalt som the Leading Danish Luxury Lifestyle Brand,” siger Ulrik Garde Due i pressemeddelelsen.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere