Del : SMS
Berlingske Business

Ny Disney Store er mere end en butik

FILE JAPAN DISNEY PROFITS
Om få dage kan danske børn og barnlige sjæle komme tæt på deres yndlingsfigurer i den nye danske Disney Store på strøget i København. Foto:

Der er lagt op til en oplevelse ud over det sædvanlige, når Disney åbner sin første butik i norden torsdag den 16. juni.

Artiklen fortsætter under annoncen
På torsdag den 16. juni klokken 11.00 åbner, hvad man måske kan kalde et mini-Disneyland, på Amager Torv centralt placeret på strøget i København.

Butikken, der er den første af slagsen i Norden, er nemlig ikke bare en forretning, hvor man kommer for at handle, men et nyt koncept med "interaktiv butiksoplevelse", der skal give én til sanserne for både børn og voksne.

Hvad den såkaldte interaktive butiksoplevelse betyder, vil Casper Bjørner, der er country manager for The Walt Disney Company Nordic, dog ikke afsløre før åbningen, men han garanterer, at butikken er et besøg værd.

"Den butik, som vi åbner her i København, er af en helt ny kaliber. Det er en interaktiv butik, der er meget anderledes i forhold til de gamle slags Disney butikker. Det er et fantastisk sjovt og virkelig underholdende element for både børn og vokse. Det er ikke en butik i traditionel forstand, men et sted, hvor alle kan komme og få en magisk oplevelse, som Disney er specialist i," siger Casper Bjørner.

Strategisk placering i København

I følge Casper Bjørner er det ikke tilfældigt, at det netop er København, der skal huse den første nordiske Disney Store.

"Vi har valgt København af flere grunde – man skal vælge med stor omsorg, og vi har været ude med lys og lygte igennem længere tid. Placeringen på Amager Torv har vi været meget heldige med, for der er rift om de gode pladser, og det betyder også noget, hvilke naboer der er og hvilket klientel der dermed kommer til området.

København er i sig selv et turistmål, men også et rejsemidtpunkt for hele Norden, hvor der kommer både krydstogtskibe, toge osv., så der er grundlag for både danske, men også mange udenlandske kunder. Samtidig har især danskere en stor forkærlighed for Disney, så vi tror på stor opbakning," siger Casper Bjørner.

Ved åbningen torsdag vil der være "levende" Disney figurer og forskellige aktiviteter.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere