Del : SMS
Berlingske Business

Norsk discountkæde brager frem i Danmark

Pix-rema
Overskrift
Administrerende direktør for Rema 1000 CEO kan glæde sig over, at hans vækstplan for discountkæden nu har sendt omsætningen op med en milliard kroner, svarende til en vækst på 9,2 procent. Foto:
 

Discountkæden Rema 1000 viser igen fremgang og øger salget af dagligvarer med 1 milliard kroner, hvilket svarer til en vækst på over 9 procent.

Artiklen fortsætter under annoncen

Hvis man tror, danskerne er færdige med discount, kan man godt tror om igen. I hvert fald fortsætter den norske discountkæde Rema 1000 med at vokse i Danmark.

Årsregnskabet for 2015 viser en fremgang på 1 milliard kroner på salget i forhold til 2014. Det svarer til en fremgang på 9,2 procent og sender Rema 1000's omsætning op på 11,4 milliarder kroner.

Coop

Ifølge administrerende direktør i Rema 1000, Henrik Burkal, er den fortsatte vækst et udtryk for, at kæden rammer danskernes ændrede forbrugeradfærd.

»Der er stor forskel på, hvordan danskerne køber ind i dag sammenlignet med for bare ti år siden. Dengang handlede vi få gange om ugen efter en nøje tilrettelagt indkøbsseddel og kørte gerne langt efter en butik, der havde alt. Nu handler vi flere gange om ugen og køber kun det, vi skal bruge, når vi skal bruge det på vejen hjem eller i nærheden af, hvor vi bor,« udtaler Henrik Burkal i en pressemeddelelse.

Henrik Burkal mener, at der er plads til endnu flere discountbutikker i Danmark, og mens Rema 1000 udvidede med 11 nye butikker i 2015, kan de danske forbrugere se frem til mellem 15 og 25 flere i 2016. Rema 1000 har i dag 273 butikker i Danmark. Henrik Burkal har tidligere meddelt, at Rema 1000 forventer at åbne hele 130 butikker mere inden for de kommende år.

Det danske dagligvaremarked er kendetegnende ved at have et yderst tæt butiksnet og benhård konkurrence. Rema 1000 har formået at profilere sig som en discountkæde »med holdning«, hvilket betyder, at de blandt andet har lagt stor vægt på at bekæmpe madspild.

Rema 1000 består i øvrigt af selvstændige købmænd, som Henrik Burkal giver en stor del af æren for den markante fremgang.

»Vores vækst i 2015 skyldes i høj grad vores medarbejdere. De selvstændige REMA købmænd og deres medarbejdere gør forskellen,« siger direktøren.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

På trods af store udfordringer med infrastrukturen i mange af de store byer har et partnerskab mellem det offentlige og private længe været en sovende kæmpe.Hør Sampensions direktør Hasse Jørgensen fo...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere