Del : SMS
Berlingske Business

Norsk Dagrofa-ejerskab udsat til foråret

pix-sueprbest

Den norske gigant NorgesGruppen nåede ikke i mål med ambitionerne om at blive storejer i Danmarks tredjestørste dagligvarekoncern Dagrofa før årsskiftet.

Artiklen fortsætter under annoncen

Både jul og nytår gik, uden at den store handels mange parter kom helt til bunds i den myriade af detaljer, som handelen omfatter - og nu falder nordmændenes køb formentlig først helt på plads sidst på foråret. Det skriver Dansk Handelsblad.

Selve købet af den hidtidige hovedaktionær Skandinavisk Holdings aktiepost i Dagrofa er kun en del af et samlet kompleks, hvor omkring 600 købmænd i SuperBest og Spar nu holder en afgørende brik, som puslespillet mangler. De skal nemlig først sige ja til at blive medejere i Dagrofa.

- Processen vil tage nogen tid. Købmændene skal nu foretage deres vurderinger og beslutninger, og det vil være afgørende for udfaldet, og hvor lang tid processen tager, siger Per Roskifte, der er koncerndirektør i NorgesGruppen.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Afkastene i Sampensions markedsrenteprodukt 3 i 1 Livspension har været ganske pæne og landede i 2016 på 8,4 % for en 45-årig kunde med moderat risiko. Dermed placerer Sampension sig foran mange konkurrenter på årets afkast.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen