Del : SMS

Norsk Dagrofa-ejerskab udsat til foråret

pix-sueprbest

Den norske gigant NorgesGruppen nåede ikke i mål med ambitionerne om at blive storejer i Danmarks tredjestørste dagligvarekoncern Dagrofa før årsskiftet.

Artiklen fortsætter under annoncen

Både jul og nytår gik, uden at den store handels mange parter kom helt til bunds i den myriade af detaljer, som handelen omfatter - og nu falder nordmændenes køb formentlig først helt på plads sidst på foråret. Det skriver Dansk Handelsblad.

Selve købet af den hidtidige hovedaktionær Skandinavisk Holdings aktiepost i Dagrofa er kun en del af et samlet kompleks, hvor omkring 600 købmænd i SuperBest og Spar nu holder en afgørende brik, som puslespillet mangler. De skal nemlig først sige ja til at blive medejere i Dagrofa.

- Processen vil tage nogen tid. Købmændene skal nu foretage deres vurderinger og beslutninger, og det vil være afgørende for udfaldet, og hvor lang tid processen tager, siger Per Roskifte, der er koncerndirektør i NorgesGruppen.

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere